Koppla in mono block på 5 kanals förstärkare

Burkenswe
5 november 2017 · 4 Inlägg

Hej. Försöker att koppla in ett mono block på en 5 kanals förstärkare. Här är problemet jag har.

Bilen har en orginal stereo som hälst inte byts ut.

Det är satt in en connection sli4 lågnivå converter som i sin tur är kopplat med 2 RCA kablar på vardera utgående portar på 5 kanals förstärkaren. Den har bara 2 porter utgående.

Hur kan jag koppla här för att få signal in på ett mono block?

Går det att splitta RCA kabeln för att ge signal till mono blocket?

Är detmöjligt att koppla Gjenom mono blocket före förstärkaren?

I dagen läge så används den 5 kanalen på förstärkaren för att driva en bas men det är för lite effekt. Därför tänkte jag nu sätta dit mono blocket.

Hälsningar Peter.

Janneutanb
5 november 2017 · 7 271 Inlägg

Ja du kan splitta lågnivån. Har inget av stegen en lågnivåutgång?

Burkenswe
5 november 2017 · 4 Inlägg

Så här ser 5 kanalen ut. Begge utgående är I bruk. Ingående används inte på denna kopplingen.
Ska kolla mono blocket senare, har inte tillgång på det just nu.

https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225741/225741-b59abff5f551b3fb87bcc4aaf23d8bc6.jpg

Bassiehof
5 november 2017 · 1 777 Inlägg

Du borde hålla koll på "ingående" och "utgående" och vad skillnaden är. Det kallas för övrigt ingång och utgång. Bara för att underlätta för alla som läser.

Senast redigerat av Bassiehof (5 november 2017)

Bassiehof
5 november 2017 · 1 777 Inlägg

En fråga. Hur har du kopplat för att använda den femte kanalen?

Burkenswe
5 november 2017 · 4 Inlägg

Jag vet vad skillnaden är på in og ut gångarna. Vad är det du menar att jag missförstår?

Det är inte jag som har kopplat upp detta, det var utfört före bilen bytte ägare.

Här är mono blocket.

https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225741/225741-1dc588e484f909c99c15d69127e0843a.jpg

Bassiehof
5 november 2017 · 1 777 Inlägg

Om du snackar om lågnivå, är det inte utgångar vi ser på den första bilden, utan RCA-ingångar på slutsteget. Då vill jag veta om den RCA som inte används är en in- eller utgång, och om det är en ingång, hur (och om)  den femte kanalen används. Om det är en utgång behöver du inte splitta utan kan dra lågnivå till monoblocket därifrån.

Burkenswe
5 november 2017 · 4 Inlägg

Bassiehof skrev:
Om du snackar om lågnivå, är det inte utgångar vi ser på den första bilden, utan RCA-ingångar på slutsteget. Då vill jag veta om den RCA som inte används är en in- eller utgång, och om det är en ingång, hur (och om)  den femte kanalen används. Om det är en utgång behöver du inte splitta utan kan dra lågnivå till monoblocket därifrån.

Gick ut och kollade igjen. Jodå du har rätt. Visst står det input på dem 2 RCA kablarna. Då gör det ju plötsligt mycket mera mening, Problemet är att förstärkaren är fastskruvad så det är Svårt att se all text därför tyckte jag att det stog output...

Den sista rca porten du ser på bilden är ingång för kanal 5.

Ch 5 utgången har tidigare gått til en bas.
https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225741/225741-df01a0829821cb83ef47c70169a86de4.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang