Volvo B230ft oljelampan började lysa

Moheisenjr7
15 november 2017 · 41 Inlägg

Bwonka skrev:

Moheisenjr7 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Det kan skära, men sedan lossna igen när det svalnar

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Hur gör jag det? Och Vad ska måtten vara?

Moheisenjr7
15 november 2017 · 41 Inlägg

Bwonka skrev:

Moheisenjr7 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Det kan skära, men sedan lossna igen när det svalnar

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Horna cylinderloppen behöver jag göra me. Vilket är lämpligast? Fin, mellan eller grov?

Utmarks-Loke
15 november 2017 · 5 814 Inlägg

Moheisenjr7 skrev:

Bwonka skrev:

Moheisenjr7 skrev:

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Horna cylinderloppen behöver jag göra me. Vilket är lämpligast? Fin, mellan eller grov?

Det beror nog på hur cylindrarna ser ut. Om det är så illa att du måste använda grov så bör du ju ändå köra med finare efteråt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang