Billjud (Hjälp med baslåda) - E87 Professional

Fjunek
28 november 2017 · 1 Inlägg

Hej Garaget!

Ny här på forumet då jag behöver assistans med mitt nya ljudbygge.
Jag har alltså en -07 BMW 120i E87, som jag nu i första stadie ska montera en 2x8" rockford fosgate i skuffen.
Jag har byggt 3-4 ljudbyggen förr, så är inte helt bakom flötet. Men det jag inte kan hitta någon bra lösning på är hur jag skall få signal till mitt tidigare analoga slutsteg (som varken har auto-on eller ingång för högnivå)

Det sitter midbasar under sätena fram på bilen, osäker på om det är högnivå eller lågnivå på dessa signaler.
men tänker att de är de mest naturliga stället att dra signalen bak till skuffen till slutsteget. (läste någonstans att detta var de vanligaste sättet att göra det på utan att hitta någon egentlig vettig förklaring på hur)

Så, till mina frågor:

Kan jag skarva med en hög till lågnivå konverter mellan midbasarna under sätena och slutsteget, även om det skulle vara så att det är en lågnivåsignal?

Om det är en lågnivåsignal som går till midbasarna, kan jag köpa RCA Hane med terminalblock för att koppla direkt in i slutsteget? (bara skarva med högtalarkablar direkt från de kablar som går till midbasarna)

Finns någon idé alls med att skarva från de basar som är under sätena, eller kan jag lika gärna ta de högtalare som sitter i skuffen med hög till lågnivåkonverter eller skulle jag förlora mycket ljudkvalitet?

Om jag är ute och cyklar så vill jag mer än gärna bli rättad, då bygget händer nu i veckan hoppas jag att någon kan svara mig konkret och snabbt.

Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang