Bygga om 2 delade fälgar till 3 delade

Lennartsson95
1 januari 2018 · 7 Inlägg

Hej är det någon som vet hur man bygger om 2 delade fälgar till 3 delade? Går det att bara kapa bort ytterbanan och köpa en ny ytterbana eller behöver man skaffa en ny innerbana också?
Mvh Sebastian

Mew
1 januari 2018 · 2 156 Inlägg

Varför skulle du vilja göra det? Jag vill påstå att det är omöjligt för en lekman att göra och få bra. Med tanke på tiden detta skrevs hoppas jag att frågan inte ställdes av någon i sitt sinnes fulla bruk på fullt allvar...  roll

Senast redigerat av Mew (1 januari 2018)

zleepy Trucker
1 januari 2018 · 1 391 Inlägg

är väl enklare att du köper "rätt" fälgar direkt istället för att jobb det lär ta, om det ens går att göra smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2018 · 13 734 Inlägg

går att beställa custombanor så det ska inte vara några problem.. kostar ju en del så klart

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Lennartsson95
3 januari 2018 · 7 Inlägg

Mew skrev:
Varför skulle du vilja göra det? Jag vill påstå att det är omöjligt för en lekman att göra och få bra. Med tanke på tiden detta skrevs hoppas jag att frågan inte ställdes av någon i sitt sinnes fulla bruk på fullt allvar...  roll

Anledningen till att jag funderade på det är för att jag har en uppsättning med bbs lemans som jag vill bredda och då kändes det som en lösning. Jag hade aldrig gjort det själv för det hade aldrig blivit bra utan isåfall hade jag lämnat in dem! Undrade bara om någon annan hade gjort det och visste om det gick

granadadr
4 januari 2018 · 7 286 Inlägg

Lennartsson95 skrev:

Mew skrev:
Varför skulle du vilja göra det? Jag vill påstå att det är omöjligt för en lekman att göra och få bra. Med tanke på tiden detta skrevs hoppas jag att frågan inte ställdes av någon i sitt sinnes fulla bruk på fullt allvar...  roll

Anledningen till att jag funderade på det är för att jag har en uppsättning med bbs lemans som jag vill bredda och då kändes det som en lösning. Jag hade aldrig gjort det själv för det hade aldrig blivit bra utan isåfall hade jag lämnat in dem! Undrade bara om någon annan hade gjort det och visste om det gick

bättre å lämna antingen till fälgfixarna eller skullman enterprice för att bredda dem,, lär bli både bättre å billigare,, dem har gjort sådant på löpande band

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang