Pinout till Lancer Ralliart 2010 original stereo?

Mr_B
20 januari 2018 · 330 Inlägg

Jag gick och köpte en 10" androidbaserad stereo, som kräver ett lite större ingrepp i bilens utrustning för att hamna på plats. Det finns varken tid, lust, eller pengar till det på ett par månader, visar det sig, och jag skulle därför vilja slå ström på den, så jag kan funktionstesta den, men den kommer från asien, och dokumentationen är som bäst... dålig. Eftersom det ingår en adaptor-kabelstump för att få det att passa med bilens standardkablage, borde man kunna plocka informationen därifrån i stället, men... Jag hittar ingen pinout som stämmer med de 2x12 stift min kontakt har. Någon tipsade om den här:
https://www.evolutionm.net/forums/attachments/evo-electrical-audio-security/183047d1327989698-ssl-infinty-amp-wiring-evo_ssl_amp.png

Men även om det ser ut att vara rätt kontakt, så sitter inte stiften på rätt ställen. Jag har stift på platser som bara är tomma i diagramet, och tvärt om.

Någon som har några bra resurser att gräva fram rätt info ur? Stereon i mitt åk är den billigaste varianten. Inte rockford-fosgate systemet, eller navigatorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang