Då jag har en annan tråd Ang glapp i tändningslåset så.tänkte jag bara höra här. Har glapp i låset så startmotorn går bara ibland. Tempmätaren fungerar också bara ibland. Nu är det så att oljelampan lyser ibland för att sen slockna igen. Kan lysa ett par minuter. Körde 15 mil igår utan bekymmer. Låter inget konstigt ifrån motorn Idag har den tänds sig två gånger Olja och filter bytes i lördags Kan detta ha med glappet i startdosan att göra?? Har köpt en ny men den ska inte bytas förrän sen 9de på verkstad.
Svårt att avgöra om det är givaren eller oljepumpen Men jag hade bytt givare och först och hämtat den på skroten..
Du tror inte det har med att göra med att där är glapp i tändningslåset då?? Skumma är att tempmätaren också glappar. Ibland fungerar den som den ska i 90 grader och ibland är den i botten och ibland är den på 70 precis som den inte orkar komma upp.
Det är därför man måste chansbyta, för den är billigare än oljepumpen..
Menar du oljegivaren eller tändningsdosan?? Har bara ägt bilen ev vecka och verkar som den varnar för oljan när bilen stått ett par timmar Alltså när sen är kall men kan vara inbillning. Startade bilen i söndags och varnade efter 5 minuters körning Startat om bilen och kör 15 mil länsväg.sen lite i stan utan någon varning. Startar bilen i morse och den varnar efter 1 minut startat om bilen efter 2 minuter utan någon ny varning. Startar bilen efter jobb och den varnar igen stannar bilen och startar om men den varnade igen efter ett par sekunder sen försvinner det efter ca 2 minuters körning Samma med tempmätaren Fungerat som den vill
Oljegivaren. Men byta låset först och avgör sedan.
Kan ju ta en givare på skroten och kolla ju om jag bara kan hitta var den sitter någonstans. För den varnar ju inte hela tiden och skramlar inget om motorn så jag är inte rädd för att köra den än så länge. Tänkte att jag kan ju ta sladdarna ifrån tändningslåset och köra med nya dosan ett par dagar och se med ju. Det borde väl fungera??
Oljegivaren. Men byta låset först och avgör sedan.
Kan ju ta en givare på skroten och kolla ju om jag bara kan hitta var den sitter någonstans. För den varnar ju inte hela tiden och skramlar inget om motorn så jag är inte rädd för att köra den än så länge. Tänkte att jag kan ju ta sladdarna ifrån tändningslåset och köra med nya dosan ett par dagar och se med ju. Det borde väl fungera??
Bara en tanke på grund av att både tempmätaren och oljevarning spökar Det kan inte var så enkelt att det är dålig jord till motorn?? Isåfall kan man ju kolla det enkelt med en startkabel ifrån batteriet till motorn väl??
Körde till jobbet nu och inte en enda varning gjorde den. Verkar som om den bestämmer själv beroende på vilket humör den är på. Konstig bil detta ju Öppnade oljelocket och där verkade spruta olja bra iallafall ved jag såg. Sitter en behållare med lock och två sladdar och någon vacumslang verkar det vara ser ut att vara något filter i den. Hur som helst så tickar den så tog bort kontakten och den blev knäpptyst och motorlampan lyser gult. Kopplade tillbaka allt givetvis men vad är detta för nån grunka??
Uppdatering Tog loss kontakterna till oljegivaren och tempmätaren och sprayade med wd40 Idag på väg hem ifrån jobbet så fungerade tempgivaren perfekt. Och inte en enda varning Ang oljan. Återstår att se om det bara var en tillfällighet eller om det verkligen är det som var felen. Men min tanke är ju Hur ser resten av hovarna ut om det är såhär på dessa två??