Led till dimljus volvo v70 2000

pierre__71
3 februari 2018 · 90 Inlägg

Hej

Jag vill montera led lampor i mina dimljus de ska lysa starkt och vitt vilka rekommendera ni till det?
Någon som har erfarenhet av led lampor. Det ska vara H1 sockel. Volvo V70 2000 den första generationen.

Med vänlig hälsning

Pierre

it_mutt Avstängd
3 februari 2018 · 10 388 Inlägg

pierre__71 skrev:
Hej

Jag vill montera led lampor i mina dimljus de ska lysa starkt och vitt vilka rekommendera ni till det?
Någon som har erfarenhet av led lampor. Det ska vara H1 sockel. Volvo V70 2000 den första generationen.

Med vänlig hälsning

Pierre

Inte svar på frågan, men jag inflikar då, detta till trots, att det inte är lagligt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
mb_pucken
3 februari 2018 · 5 087 Inlägg

Inte hört att det finns någon led till h1 som ger korrekt ljusbild. Men kolla på ipf eller owl, dom kanske har. Dessa ska ge helt ok ljusbild, dessa är ej lagliga i trafik men bättre än mycket annat skit på marknaden som bara bländar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Mack855
3 februari 2018 · 1 354 Inlägg

Att byta till LED i dimljus är väl lagligt? När jag besiktade min V70 med led i dimljuset för några år sedan så sa besiktningsmannen att det var ok, dock sa han att färgen på belysningen tålde att diskuteras. Vilket jag själv kan hålla med om då det var en väldigt ful blå färg så dom blev bortrivna rätt fort..

Evildan
3 februari 2018 ·

Mack855 skrev:
Att byta till LED i dimljus är väl lagligt? När jag besiktade min V70 med led i dimljuset för några år sedan så sa besiktningsmannen att det var ok, dock sa han att färgen på belysningen tålde att diskuteras. Vilket jag själv kan hålla med om då det var en väldigt ful blå färg så dom blev bortrivna rätt fort..

Nej, det är inte lagligt att byta från en H1 till LED i dimljuset.

ISpeed
7 februari 2018 · 135 Inlägg

ju starkare dimljus destå större chans att åka fast

varför är alla så dryga?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang