Billjud Volvo 945

Hakrag
3 februari 2018 · 15 Inlägg

Hej! Jag funderar på att fixa lite ljud till min nuvarande bil vilket är en Volvo 945 1994 med en fult fungerande högtalare (i förare dörren) och den i passagerare dörren brukar hoppa igång efter ca 30 minuters körning, jag är helt ny till ljud. Just nu sitter original stereo i vilket jag är okej med då jag ändå använder FM-Sändare. Jag har ingen stor budget (2100 kr) men vill bara få lite mer trivsel i bilen då man pendlar hyfsat mycket dagligen. Några som vet vad man ska ha eller några rekommendationer? Tack i förhand!

mrmercedes
3 februari 2018 · 118 Inlägg

För dom pengarna får du ingenting. Spara ihop mer pengar...

H-Karlsson KARLSSON
3 februari 2018 · 111 Inlägg

Hej Hej

Ta kontakt med mina kompisar på Billjudgruppen.se.

Dom hjälper dig med förslag och idéer till din 945a

Volvo V70 "Brukisen" (2006)
Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
Fjong
3 februari 2018 · 1 494 Inlägg

Skulle satsat på att byta ut stereon till en bättre och sen skaffa ett lättdrivet kitsystem. Köper du begagnat borde du kunna få ok prylar. Personligen föredrar jag alpines stereos, nått i stil med ute 72 / 92 bt borde hamna lagom i pris. Har du riktigt tur kanske du till och med får tag i en 178bt för en bra peng.

Tänk på att installationen är väldigt viktig, midbasarna måste sitta stumt och tätt för att få ut vettig prestanda. Diskanterna ska sitta högt upp, labba lite med hur du vill rikta dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang