4170
Sök

Vet inte om det blir riktigt rätt detta men jag chansar, handlar om redigeringsprogram.

464 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
Tänkte fråga vilket prgram som alla filmskapare använder, kanske det är värt att byta till något annat kanske.

Jag själv använder just nu Ulead Video Studio.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 januari 2007
Adobe Premiere.

Grymt bra, har allt jag behöver + massa mer.
Fick det genom skolan, så jag har en betalversion, fast gratis tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
13 januari 2007
Jag brukar använda "vegas video" har alltid fungerat kanon till de amatör grejer jag har klippt smile

12 086 Inlägg
13 januari 2007
Adobe Premiere som John sa.. men de kostar väl typ 10K. Finns ju Element-version som kostar betydligt mindre.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 januari 2007
JapMax skrev:
Adobe Premiere som John sa.. men de kostar väl typ 10K. Finns ju Element-version som kostar betydligt mindre.

Har dålig erfarenhet av Element. Iaf på Photoshop...

Tur att man fick Premiere av skolan big_smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Konstruktör på Strömsholmen AB
53 Inlägg
13 januari 2007
Jag använder Adobe Premiere, när jag ska klippa filmer till musik. Annars använder jag Pinnacle Studio, för att skapa hela filmer. Dessa två program komletterar varandra mycket bra. Dock kan det vara lite svårt att komma igång i Premiere.

Live the dream
358 Inlägg
13 januari 2007
LaaGO skrev:
Jag använder Adobe Premiere, när jag ska klippa filmer till musik. Annars använder jag Pinnacle Studio, för att skapa hela filmer. Dessa två program komletterar varandra mycket bra. Dock kan det vara lite svårt att komma igång i Premiere.

samma här...använder båda kör även saw32 till ljud

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

464 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
Har pinnacle studio också, fick det med då jag köpte ett pci kort med firewire port å en del andra portar på. Men får tyvär inte igång själva pinnacle studio delen utan kan bara använda, va heter den funktionen nu då? hm jag spelar över program från boxen till datorn via den funktionen iaf.

Sök