Slutsteg fungerar inte

emista00
4 mars 2018 · 29 Inlägg

Hej,

Köpte en bil där kablar från stereo, och från batteri, till slutsteg redan var dragna. Jag får ström till bagaget och slutsteget men slutsteget vill inte fungera och lyser inte när man tillför ström. Säkringen i steget är hel och det har fungerat innan då jag har haft det i en annan bil. Kan det vara så att steget inte "startar" för att remote kablen / rca kablen inte är hel eller  dylikt?

MVH

Bassiehof
4 mars 2018 · 1 777 Inlägg

I så fall är det remote du ska se över, inte rca för det är en signalkabel, ingen strömkabel.

emista00
4 mars 2018 · 29 Inlägg

Bassiehof skrev:
I så fall är det remote du ska se över, inte rca för det är en signalkabel, ingen strömkabel.

Okej, testade med en multimeter på RCA men den gav inget utslag, inget konstigt där då. Om jag slår på stereon bör jag väll kunna se om det går någon ström i remoten?

Bassiehof
4 mars 2018 · 1 777 Inlägg

Ja, eller så du bryggar du ström från stegets strömkabel till remote på steget. Om steget startar då är det fel på remotekabeln. Vad ligger spänningen på vid steget?

emista00
4 mars 2018 · 29 Inlägg

Bassiehof skrev:
Ja, eller så du bryggar du ström från stegets strömkabel till remote på steget. Om steget startar då är det fel på remotekabeln. Vad ligger spänningen på vid steget?

Tack så mycket för hjälpen! Steget hoppade igång när jag bryggade men får ta och se över kablarna och se så att allt är indraget i stereon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang