Vettemannen skrev:
Soulman skrev:
Tuningofroslagen skrev:
Bor i villa och folk har parkerat på min tomt många ggr , hittar jag inte numret till ägaren så ger jag den 1h sen hämtar jag hjullastaren har kört iväg ca 10 bilar på ett år och ägaren har kommit och skrikit sen har jag förklarat att det är skyltat att det är förbjudet och parkera på min tomt varav de blivit tjafs och jag har ställt bilarna vid busshållplatsen och 2 bilar har blivit bortforslade av kommunen för de stog dåligt till :p
Rätt eller inte folk parkerar som rövhål så och jag skulle tro det är en besökare till en av dina grannar eller ett rövhål till granne
Oj va gött att läsa om någon som har civilkurage och ryggrad. Nu vet jag två forummedlemmar som shockerade lägger sig och snuttar på tummen och tänker att så kan man väl ändå inte göra, trots att det är min parkeringsplats...
Tyvärr så får man inte ta lagen i egna händer. Men tanken med hjullastare kan kännas väldigt lockande.
/Benny
Det skulle väl ta ett par år och några hundra tusen i kostnader att civilrättsligt redan ut en sådan sak. För varje bil.
Den som bli bortlyft kommer nog inte ställa sig där igen så problemet minskar antagligen med tiden och blir löst nästan omgående. Win win för alla parter, även för våra domstolar som kan lägga sin tid på att döma i viktiga mål som våldsbrott och våldtäkter. Till exempel.
Senast redigerat av Soulman (5 mars 2018)
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017