Högtalare fram funkar inte

Libertywalk
19 mars 2018 · 21 Inlägg

Hej! Jag köpte nyss en bil och den hade en baslåda som satt i. Denna fungerar likaså högtalarna där bak. Dock så fungerar inte högtalarna i framdörrarna och radion fungerar inte heller(ingen signal). Högtalarna under framrutan fungerar väldigt svagt, inte nog för att höra om man inte har örat i högtalaren.

Jag förstår att de kanske inte fungerar för att de inte är inkopplade eller är sönder, men hur stor är chansen för att båda skulle vara dåliga? Killen jag köpte bilen av sa att en vän till honom pillat bak vid baslådan och lyckats få dem till att funka men jag är skeptisk då jag inte lyckats. Jag har även kollat balansen i stereon och den är som den ska.

Undrar då vad problemet skulle kunna vara innan jag ger mig in på det, skulle gärna vilja fixa det på enklast sätt nämligen. All hjälp uppskattas.

(Bilen är en saab 9-3og, vet inte om det är relevant)

Tack

Senast redigerat av Libertywalk (19 mars 2018)

Fjong
19 mars 2018 · 1 494 Inlägg

Inte så lätt att felsöka en bil över nätet men om hans kompis fått igång det igenom att pilla i skuffen kan man ju gissa att dom drivs av ett steg där så det kan ju vara en bra början att kolla ifall allt är som det ska där.

Personligen hade jag nog gått igenom allt dom har gjort då dom inte verkar ha speciellt mycket koll på hur man gör.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 mars 2018 · 4 917 Inlägg

Som ovanstående nämner, så förmodligen kablaget inte rätt kopplat till högtalarna..
Lite bökigt om man inte vet vilka tåtar som går till viss högtalare.
När jag kopplade in mitt billiga skräp för bortåt 15 år sedan så provade jag mig fram med en högtalare i taget och märkte upp vilken som var höger eller vänster och fick igång det på så sätt..

Senast redigerat av insatsen (19 mars 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Libertywalk
20 mars 2018 · 21 Inlägg

Vill slippa allt bök liksom, men tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang