Färg på helljuskabel Volvo V70 -05

Aronson
29 mars 2018 · 914 Inlägg

Om du lämnar internet och beger dig ut i det verkliga livet och beger dig iväg till en Volvoverkstad/bilfirma/återförsäljare så finns det en butik där .Bara kliva in genom dörren och och gå fram till disken och fråga artigt .
Men vi kan nog samman fatta att  strunta i knappen ta styrningen från helljuskabeln som du är inne på och dra den till reläets anslutning 86 .
Reläets anslutning 85 sätter du i jord/minus.
strömmatning via säkring till reläet på anslutning 30 och anslutning 87 på reläet till ledrampen.

zzr94092
30 mars 2018 · 4 385 Inlägg

finns en plint med ström från batteriet vid vänster fjäderbenstorn åxxå.. Klarar TS inte av att koppla in det på detta vis så ska han nog överväga att lämna iväg et hela..

totte1015
31 mars 2018 · 463 Inlägg

Aronson skrev:
Om du lämnar internet och beger dig ut i det verkliga livet och beger dig iväg till en Volvoverkstad/bilfirma/återförsäljare så finns det en butik där .Bara kliva in genom dörren och och gå fram till disken och fråga artigt .
Men vi kan nog samman fatta att  strunta i knappen ta styrningen från helljuskabeln som du är inne på och dra den till reläets anslutning 86 .
Reläets anslutning 85 sätter du i jord/minus.
strömmatning via säkring till reläet på anslutning 30 och anslutning 87 på reläet till ledrampen.

Nedre delen av ditt meddelande förstår jag inte alls...

zzr94092 skrev:
finns en plint med ström från batteriet vid vänster fjäderbenstorn åxxå.. Klarar TS inte av att koppla in det på detta vis så ska han nog överväga att lämna iväg et hela..

Ingen aning vad du syftar på, man vet inte vart saker sitter förens man lär sig, men är det helljuström eller vad?

Senast redigerat av totte1015 (31 mars 2018)

Aronson
31 mars 2018 · 914 Inlägg

totte1015 skrev:

Aronson skrev:
Om du lämnar internet och beger dig ut i det verkliga livet och beger dig iväg till en Volvoverkstad/bilfirma/återförsäljare så finns det en butik där .Bara kliva in genom dörren och och gå fram till disken och fråga artigt .
Men vi kan nog samman fatta att  strunta i knappen ta styrningen från helljuskabeln som du är inne på och dra den till reläets anslutning 86 .
Reläets anslutning 85 sätter du i jord/minus.
strömmatning via säkring till reläet på anslutning 30 och anslutning 87 på reläet till ledrampen.

Nedre delen av ditt meddelande förstår jag inte alls...

zzr94092 skrev:
finns en plint med ström från batteriet vid vänster fjäderbenstorn åxxå.. Klarar TS inte av att koppla in det på detta vis så ska han nog överväga att lämna iväg et hela..

Ingen aning vad du syftar på, man vet inte vart saker sitter förens man lär sig, men är det helljuström eller vad?

Menar du allvar,,,eller driver du med oss.

zzr94092
31 mars 2018 · 4 385 Inlägg

Verkar som om han gör det..

totte1015
1 april 2018 · 463 Inlägg

Alla kan ju bara ta och dra.

Ni själva har också varit okunniga men just i bilvärlden är alla jävligt trångsynta och dömande.
Hälften verkar ju relativt okunniga på att skriva som normalt folk dessutom

Jag kopplade till röd kabel som går till helljus, hade på till och från ett bra tag utan problem, får väl se om det händer något eller inte.

Nu är detta problem löst så fler inlägg behövs inte

Senast redigerat av totte1015 (1 april 2018)

Evildan
1 april 2018 ·

totte1015 skrev:
Alla kan ju bara ta och dra.

Ni själva har också varit okunniga men just i bilvärlden är alla jävligt trångsynta och dömande.
Hälften verkar ju relativt okunniga på att skriva som normalt folk dessutom

Jag kopplade till röd kabel som går till helljus, hade på till och från ett bra tag utan problem, får väl se om det händer något eller inte.

Nu är detta problem löst så fler inlägg behövs inte

Du har alltså kopplat direkt från matarkabeln till glödlampan utan relä?
Då vill jag påstå att du har inte löst problemet utan snart blir du varse om ett problem du har skapat.
Jag förväntar mig iofs inte att du kommer skapa den felsökningstråden med skägget i brödrosten utan att du kommer bokstavligen mörklägga det.
Det är för övrigt humoristiskt på något sorgligt vis att du med ditt tämligen mediokra språkbruk ifrågasätter andra skribenters förmåga att plita ned lite text.

Aronson
1 april 2018 · 914 Inlägg

Denna tråd innehåller mer fula ord än vad hela svordomsvisan med Magnus &Brasse innehåller.
Glad Påsk kamrater.

torsen
2 april 2018 · 7 234 Inlägg

totte1015 skrev:
Alla kan ju bara ta och dra.

Ni själva har också varit okunniga men just i bilvärlden är alla jävligt trångsynta och dömande.
Hälften verkar ju relativt okunniga på att skriva som normalt folk dessutom

Jag kopplade till röd kabel som går till helljus, hade på till och från ett bra tag utan problem, får väl se om det händer något eller inte.

Nu är detta problem löst så fler inlägg behövs inte

Då inväntar vi nästa fråga om varför det ryker och luktar bränt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang