3562
Sök

Folk som röstar lågt

263 Inlägg
23 januari 2007
tycker att man ska kunna se vem som sätter betyg på nå vis.. typ en lista..  skulle va intressant, å då kanske ettorna försvinner när det synns hur man har röstat

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 januari 2007
Norbro skrev:
tycker att man ska kunna se vem som sätter betyg på nå vis.. typ en lista..  skulle va intressant, å då kanske ettorna försvinner när det synns hur man har röstat

Men då har ju ingen vågat rösta lågt alls, den idén var mindre bra enligt mig

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

987 Inlägg
23 januari 2007
Svensk avundsjuka! Din a3a var värd betydligt mkt mer än både, 1, 2, 3. 4 kanske kan vara okej, men jag röstade fem! smile

i like it load

494 Inlägg
23 januari 2007
hehe känns som man är tillbaka i lågstadiet när man skulle rösta fram lagkapten i fotboll du måster rösta si o så du får inte rösta så för då är du avundsjuk. skärp er ! de är en internett sida inte era liv. rena dokusåpan

poängen med att rösta är ju just att man ska kunna göra sin röst hörd utan att man personligen ska bli lidande för de.

så som jag ser de så borde betygstegen vara 1-10 då man kan ge en 5 för helt ok bilar. men känns som att än tre är för mycket. och att ge en relativt orginal standard bil en  5 är ju helt fel vad ska man då ge mustangen ? lr supran som ligger på 1/2 platts de har ju lagt ner bra mycket mer blod svett o tårar sina bilar de är ju de som ska värderas inte att folk blir ledsna i ögat! lr vad som anses vara shysst.

sen blir de alltid konstigt för vissa bilar är ju allas älsklingar och vissar bilar är typiska hat objekt:P kanske skulle märkes anpassa röstningen också så man gämför volvos med volvos och opel med opel men de skulle ju förta lite av de roliga!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Audi | Nybilar
51 Inlägg
23 januari 2007
Vad är det egentligen som ska avgöra :p...jag menar det skiljer sig så mycket från person till person vad man tycker. En Mercedes SLR kanske förväntas få en 5a men en passat från 01 som är riiiiiktigt välvårdad och fin kanske förtjänar en 5a för de också...

// Tottnass

2 182 Inlägg
28 juli 2007
Manne skrev:
villon skrev:
tycker bara det är rent ut sagt elakt o rösta 1:or,, jag gör det aldrig själv

12% av rösterna du delat ut har ju varit ettor..

Jag har däremot aldrig gett nån nån etta

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Better than God \o/
1 886 Inlägg
28 juli 2007
Hett ämne det där med rösterna. Men fin bil = fint betyg, oavsett märke, kan man ju samanfatt mina röster. Som sagt har det ju på höstkanten vart MYCKET skabbig vinterbilar som dykt upp med men som chrizz skrev är det ju lämpligast att anmäla dem istället för att rösta etta. (har jag med kommit på nu)

Har tidigare föreslagit att man kanske ska kunna välja bort röstningen på sin (sina) bilar om man vill. Å andra sidan blir man själv av med sin rätt att rösta då...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

7 100 Inlägg
28 juli 2007
själv så har man alldrig röstat en 1 elr nå sånt,bara 5 p.
5:   70 röster (100%)
4:   0 röster (0%)
3:   0 röster (0%)
2:   0 röster (0%)
1:   0 röster (0%)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 120 Inlägg
28 juli 2007
Så här har Aerodynamik röstat på andra bilar:

5:   401 röster (48%)
4:   233 röster (28%)
3:   93 röster (11%)
2:   65 röster (8%)
1:   35 röster (4%)

Dem jag röstat lågt på har förtjänat det.

4 554 Inlägg
28 juli 2007
visst finns det avundsjuka men sen kanske man inte ska va så självgod och fråga sig själv förtjänar verkligen min bil max pott?

820 Inlägg
28 juli 2007
jag har aldrig röstat lägre än 5 heller smile men jag har bara röstat 4 gånger typ...

208 Inlägg
28 juli 2007
Så här har AntonK röstat på andra bilar:

5:   59 röster (78%)
4:   3 röster (4%)
3:   1 röst (1%)
2:   5 röster (7%)
1:   8 röster (11%)

Dom ettor och tvåor som jag gett beror på att det är typ renoveringsobjekt.... En 5a kan vem som helst få nästan av mig iaf. Original eller stylad. Bara den ser ut att vara i fint skick....

Betygsfördelning sedan bilen skapades
5:   16 röster (40%)
4:   7 röster (18%)
3:   6 röster (15%)
2:   7 röster (18%)
1:   4 röster (10%)

sådär ser min egen röstning ut för min bil.
Senast redigerat av AntonK (28 juli 2007)

Wrum!

huh?
10 427 Inlägg
28 juli 2007
9 pers tycker min bil är helkass/dålig/ful medan 11 pers tycker helt tvärtom. (humor)

Lite märkligt, själv skulle jag sätta nånstans 3.5-4 (3.9 efter sommaren wink)

2 014 Inlägg
28 juli 2007
Varför bry sig så jäkligt? Jag tycker visserligen att det är kul och intressant med betygssystemet, och även om jag knappt vill erkänna det för mig själv så bryr man sig ju lite.

Men om man ser lite objektivt på det... Jag har ju naturligtvis valt den här bilen för att jag själv tycker den är bäst, snyggast, grymmast eller vad som. Till att börja med är det den viktigaste 5:a bilen kan få. Men man kan ju knappast förvänta sig att alla ska ha samma smak som en själv? Jag menar, jag håller ju inte direkt med alla som tycker jänkare, Saab eller Volvo är snyggast. Om jag anser mig ha rätt att inte hålla med mig, så har ju också de rätt att inte hålla med mig.

Betygssystemet är ju ganska mycket till för att ge ägaren en någorlunda rättvis bild av vad allmänheten (i bilvärlden) tycker om ens bil. Kom då inte och beklaga er över att få just det, en någorlunda rättvis bild. Hur skoj skulle det vara om alla bilarna alltid fick högsta betyg, så att alla hade 5,000 i betyg? Och vad nytta skulle betygssystemet göra då, annat lägga grunden till en klubb för inbördes beundran utan jämlike?

Jag har ganska högt betyg på min bil, och det är jag mycket nöjd med, det betyder ju åtminstone att många antingen har samma smak som jag eller åtminstone att jag bearbetar bilen i rätt riktning. Naturligtvis tycker inte jag heller om att få 1'or eller 2'or, men det hör ju mer eller mindre till. Skulle varenda jäkel som röstade på min bil rösta 5, så skulle det snarare vara tråkigt.

De tråkigaste rösterna är ju naturligtvis de man får på grund av avundsjuka, men man vet ju inte vilka av ens låga röster som är satta av avundsjuka och vilka som är satta av en genuin aversion gentemot min bil eller det arbete jag lagt ner på den. Till skillnad från många andra tror jag faktiskt inte att ALLA mina låga betyg beror på avundsjuka.

Vissa anser att kommentarer är viktigast, vissa anser att röster/betyg är viktigast. Jag anser att bägge systemen kommer mest till sin rätt i kombination. Skulle jag få bestämma fick jag inga röster utan kommentar och heller inga kommentarer utan röst. Problemet med att göra det tvingande är att nog färre människor än nu skulle göra sig besväret att rösta eller kommentera.

Till sist och syvende tror jag att systemet är nästintill så bra det kan bli, även inklusive anonyma röster. Om det stod vem som röstade vad skulle vi nog se början på en orgie där folk "återgäldar" eller "hämnas" de betyg de själva fått, både höga och låga.

FYI, här är de röster jag lagt:

5:   11 röster (14%)
4:   32 röster (42%)
3:   30 röster (39%)
2:   3 röster (4%)
1:   0 röster (0%)

...och här är de röster jag fått:

5:   361 röster (75%)
4:   50 röster (10%)
3:   31 röster (6%)
2:   27 röster (6%)
1:   11 röster (2%)

Hoppas det blir mindre sådana här trådar i fortsättningen, de börjar bli tröttsamma... Och jag tror att fler håller med mig om det.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

LillNaisarn
28 juli 2007
Vad är det att bli ledsen över ? alla får väll 1or eller 2or förr eller senare,
jag röstar själv inte 1or dvs om jag inte anser att bilen är värd det, speciellt om det kommer in ngn "Epa / A-traktor" dvs fordon som ej har ngt på sidan att göra

Så här har LillNaisarn röstat på andra bilar:

5:   221 röster (66%)
4:   50 röster (15%)
3:   44 röster (13%)
2:   10 röster (3%)
1:   8 röster (2%)

FreddeK
28 juli 2007
Orka bry sig vad andra tycker om bilen...visst är det kul med uppskattning men inte fan har köper jag en bil åt nån annan än mig själv!

bara man är nöjd själv så spelar det fasiken ingen roll vad man får i betyg eller?

Bobo
28 juli 2007
Alltid tråkigt med låga betyg men jag har förstått att det är lite anarki med röstsystemet och att väldigt många har olika uppfattningar hur man röstar. Då väldigt många tar röstsystemet oseriöst så är det svårt att ta det seriöst. Tycker endå det är en rolig grej men det säger egentligen inte så mycket.
Senast redigerat av Bobo (29 juli 2007)

2 182 Inlägg
29 juli 2007
Det finns ju dem som inte bryr sig hur fin bilen är.
"Åhh, en gammal 140, en etta" oavsett hur fin den är så ger dem den en etta för att det är just en volvo.
Såna tycker jag inte om, jag själv är ju inte så förtjust i japanare, men då ger jag ju inte en stylad å trimmad eller orginal Nissan skyline en etta för att det är just en Nissan.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

212 Inlägg
29 juli 2007
Om det är nån bil inte jag gillar eller är helt intetsägande för min del skippar jag röstningen helt och hållet istället för att ge ettor

Nknn
29 juli 2007
JohanW skrev:
Om det är nån bil inte jag gillar eller är helt intetsägande för min del skippar jag röstningen helt och hållet istället för att ge ettor

Samma här. Men varför jag tror folk röstar ettor osv på fina bilar är att dom vill påverka totalbetyget så mycket som möjligt. OM en bil har 4.5 och nån tycker att den borde vara värd en 3a, så sätter de inte en trea utan en etta för att påverka så mycket som möjligt.
Har själv kommit på mig själv göra så, fast tvärtom. När jag tycker en bil har för lågt poäng boostar jag upp den med en 5a, fast att jag tycker att den skulle haft en 4a, t.ex.

Sök