Köpråd: Audi S6 C6 V10 5.2l (FETSKET SIG)

Evildan
21 april 2018 ·

granadadr skrev:

Evildan skrev:

AudiJ skrev:
Trist att höra att det inte gick vägen Evildan. Kul att du försökte dig på en riktig bil istället för en japansk leksakslåda. wink

Det var trist men även skönt ur riskaspekten sett.
Det här köpet syftade enbart i att sälja vidare eftersom AUDI-ägare är så förbenat lättlurade att de betalar rejäla överpriser för halvdant konstruerade bilar som riskerar att stå på verkstad mer än andra till skyhöga notor.
Jag grinar inte nämnvärt även om det var trist att köra 60 mil för att provköra bilen, men jag åkte Priusen så det var inte någon större ekonomisk satsning med dess förbrukning och så blev jag bjuden på lunch.

hoppas det var en god lunch smile

Torsdag, ärtsoppa och pannkaka på deras lunchrestaurang. Jag lekte Gert Fylking i Hyundai Sonatan anno 1997? Synd att inte Priusen går på gas...

panda666
21 april 2018 · 4 250 Inlägg

otur då, tycker endå den modellen är jätteful, efter 2013 börjar dom se bra ut, den du länkade var inte snygg alls i mitt tycke, men förstår att man vill sälja vidare men det gick inte. Kasnke skulle låsa in sonen nånstans eller använda chlorofom nästa gång? stavade ja rätt??

caromania Forummoderator
21 april 2018 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
otur då, tycker endå den modellen är jätteful, efter 2013 börjar dom se bra ut, den du länkade var inte snygg alls i mitt tycke, men förstår att man vill sälja vidare men det gick inte. Kasnke skulle låsa in sonen nånstans eller använda chlorofom nästa gång? stavade ja rätt??

Nä, men det gör inget. Vi fattar och håller med!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
21 april 2018 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Hahaha, nej för bövelen.
Det var Audiägarinnans son som levde jävlar på grillningen vilken jag inte var närvarande vid. Det var bilhandlarkamraten med familj och besökande vänner som blev utsatta för detta obehagliga agerande.

Hur reagerade din kamrat :p  Jag hade blivit fly förbannad och sonen hade flugit ut från mina ägor.   Affärer tar man för bövelen på kontorstid.  Inte åker man hem till handlaren och brölar som ett förvuxet blöjbarn.

Han tog det lugnt, barnen var ju närvarande samt han har även sitt rykte som affärsman att tänka på. Fast inte fasiken är han nöjd över sonens agerande, och nog knöts nävarna ihop rejält inför ev handgemäng. Han inväntar en uppriktig ursäkt annars blir det förmodligen en polisanmälan mot sonen.
Känns rätt bra att slippa bilfan trots allt, ponera att sonen hade kommit på detta i afton eftersom planen var att montera däck och köra hem den cirka precis nu idag. Hade han knackat på här och härjat så hade nog inte jag tagit det lika passivt med den 53-åriga loosern som kompisen gjorde.
Nu kör jag ju Toyota så...
https://78.media.tumblr.com/badb0a2b171 … o6_400.gif

Undrar vad som egentligen hade hänt rent rättsligt om du hade köpt den.   Tanten hade väl ändå godkänt försäljningen.
Hoppas han får en anmälan.

53 år gammal och en riktig tönt.

caromania Forummoderator
21 april 2018 · 9 296 Inlägg

Var tvungen att googla lite och visst är det en potent kärra du gått miste om. Men å andra sidan ska jag erkänna att det är en viss besvikelse att läsa olika tester. T ex är prestanda likvärdiga med en GS450h som bör vara mer ekonomisk på alla plan? Nej, du ska nog inte ligga sömnlös över detta för du kan ge dig fan på att nåt hade rasat på vägen hem.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
22 april 2018 ·

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Hur reagerade din kamrat :p  Jag hade blivit fly förbannad och sonen hade flugit ut från mina ägor.   Affärer tar man för bövelen på kontorstid.  Inte åker man hem till handlaren och brölar som ett förvuxet blöjbarn.

Han tog det lugnt, barnen var ju närvarande samt han har även sitt rykte som affärsman att tänka på. Fast inte fasiken är han nöjd över sonens agerande, och nog knöts nävarna ihop rejält inför ev handgemäng. Han inväntar en uppriktig ursäkt annars blir det förmodligen en polisanmälan mot sonen.
Känns rätt bra att slippa bilfan trots allt, ponera att sonen hade kommit på detta i afton eftersom planen var att montera däck och köra hem den cirka precis nu idag. Hade han knackat på här och härjat så hade nog inte jag tagit det lika passivt med den 53-åriga loosern som kompisen gjorde.
Nu kör jag ju Toyota så...
https://78.media.tumblr.com/badb0a2b171 … o6_400.gif

Undrar vad som egentligen hade hänt rent rättsligt om du hade köpt den.   Tanten hade väl ändå godkänt försäljningen.
Hoppas han får en anmälan.

53 år gammal och en riktig tönt.

Rättsligen ingenting eftersom tanten inte är satt under godmanskap och då har rätten att bestämma över sina ekonomiska beslut. Även om hon var det så är det ju ingen lapp i pannan på henne som anger det inför den gon gör affär med, vet däremot inte hur en god man har möjlighet att agera efteråt. Hon var mycket ledsen och ursäktande över vad som hänt, den femtiotreåriga tönten däremot har inte hört av sig till min kamrat.

Evildan
22 april 2018 ·

caromania skrev:
Var tvungen att googla lite och visst är det en potent kärra du gått miste om. Men å andra sidan ska jag erkänna att det är en viss besvikelse att läsa olika tester. T ex är prestanda likvärdiga med en GS450h som bör vara mer ekonomisk på alla plan? Nej, du ska nog inte ligga sömnlös över detta för du kan ge dig fan på att nåt hade rasat på vägen hem.

Jag förstår precis, jag hade väntat mig mer oumph med en värstingvariant från det omskrivna Audi med stor kraftig V10 och greppig quattro än vad en V6-försedd skramlig gammal bakhjulsdriven, via slö CVT låda, Toyota som dessutom har bekvämare gång presterar. Jag sov väldigt gott i natt och magen är i ordning igen, känns mkt bra. Ska nog ta mig en nöjestur i Priusen bara för att jag kan var gång jag vill utan mankemang eller överhängande risk för driftstopp, som det hade varit med "en riktig" bil av premiumsnitt.

Muttley
22 april 2018 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Han tog det lugnt, barnen var ju närvarande samt han har även sitt rykte som affärsman att tänka på. Fast inte fasiken är han nöjd över sonens agerande, och nog knöts nävarna ihop rejält inför ev handgemäng. Han inväntar en uppriktig ursäkt annars blir det förmodligen en polisanmälan mot sonen.
Känns rätt bra att slippa bilfan trots allt, ponera att sonen hade kommit på detta i afton eftersom planen var att montera däck och köra hem den cirka precis nu idag. Hade han knackat på här och härjat så hade nog inte jag tagit det lika passivt med den 53-åriga loosern som kompisen gjorde.
Nu kör jag ju Toyota så...
https://78.media.tumblr.com/badb0a2b171 … o6_400.gif

Undrar vad som egentligen hade hänt rent rättsligt om du hade köpt den.   Tanten hade väl ändå godkänt försäljningen.
Hoppas han får en anmälan.

53 år gammal och en riktig tönt.

Rättsligen ingenting eftersom tanten inte är satt under godmanskap och då har rätten att bestämma över sina ekonomiska beslut. Även om hon var det så är det ju ingen lapp i pannan på henne som anger det inför den gon gör affär med, vet däremot inte hur en god man har möjlighet att agera efteråt. Hon var mycket ledsen och ursäktande över vad som hänt, den femtiotreåriga tönten däremot har inte hört av sig till min kamrat.

Min erfarenhet av goda män är väl att de låter affärer gå genom sen tar de själva en stor del av vinsten i fickan och håller käften.
Fan det finns inga ärliga människor till goda män idag.

Men hon ville ju sälja, du hade ju gjort en bra förtjänst.

Evildan
22 april 2018 ·

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Undrar vad som egentligen hade hänt rent rättsligt om du hade köpt den.   Tanten hade väl ändå godkänt försäljningen.
Hoppas han får en anmälan.

53 år gammal och en riktig tönt.

Rättsligen ingenting eftersom tanten inte är satt under godmanskap och då har rätten att bestämma över sina ekonomiska beslut. Även om hon var det så är det ju ingen lapp i pannan på henne som anger det inför den gon gör affär med, vet däremot inte hur en god man har möjlighet att agera efteråt. Hon var mycket ledsen och ursäktande över vad som hänt, den femtiotreåriga tönten däremot har inte hört av sig till min kamrat.

Min erfarenhet av goda män är väl att de låter affärer gå genom sen tar de själva en stor del av vinsten i fickan och håller käften.
Fan det finns inga ärliga människor till goda män idag.

Men hon ville ju sälja, du hade ju gjort en bra förtjänst.

Det finns tyvärr arslen överallt även inom det gebitet tyvärr.
Jo han ville men kompisen som bedriver ett medelstort företag på en liten ort beslöt att avstå från affären efter att sonen kom på besök, det anses inte helt rumsrent att göra affärer med folk under utredning för ett godmanskap.
Jag hade gjort ca 30 på den bilen eftersom  de som suktar efter dom bilarna gärna betalar överpris.

Rtell
4 januari 2022 · 1 Inlägg

Tja
Såhär nåt år efter du köpte din bil, hyr var det att äga en S6a?  Stötte du på några problem och hur var ägandet generellt?

Brådhis * Voff voff *
4 januari 2022 · 10 279 Inlägg

Rtell skrev:
Tja
Såhär nåt år efter du köpte din bil, hyr var det att äga en S6a?  Stötte du på några problem och hur var ägandet generellt?

Du ska nog läsa hela tråden (och rubriken!)... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang