Batteriet säkert fastspänt?

Falafelrafael
21 april 2018 · 2 Inlägg

Hej!

Jag behövde lyfta ur batteriet ur min Kia ceed för laddning häromdagen, märkte då att tidigare ägare och därmed också jag råkat ut för en usel montering av ett nytt batteri. Det hade andra dimensioner än originalet och klämman som ska hålla batteriet på plats var fastrostad och nedbankad för att det nya batteriet skulle sitta. Jag var därmed tvungen att bända upp klämman för att lossa batteriet. För att återigen få fast batteriet skaffade jag ett par spännremmar och drog runt. Jag har läst att andra gjort liknande, men då jag alltid varit usel på ellära och kör med barn i bilen vore det super om någon kunde kommentera på min lösning. Det jag är orolig för är om batteriet sitter bra nog med en sådan lösning, samt om remmarnas närhet till polerna utgör en risk?


https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228022/228022-87366d5f8b3af9f511fe2b957f381956.jpg

Tacksam för svar!

Evildan
21 april 2018 ·

Att nylonet vidrör polerna gör ingenting så länge batteriet inte går att rucka på. Lösningen är bra och besiktningsbar.

torsen
21 april 2018 · 7 236 Inlägg

Din batterifastsättning kommer absolut att godkännas vid/av besiktningen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 april 2018 · 14 048 Inlägg

Jag hade så där på Vanen i många år innan jag hittade ett riktigt fastsättningsstycke. Besiktningen sa aldrig något negativt om mitt fastsättningsband.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ehedman
21 april 2018 · 1 966 Inlägg

Det ska inte vara några problem. Ett tips är att sätta remmarna 90 grader mot varandra så det hålls i från båda hållen. Funkar klockrent!

Falafelrafael
22 april 2018 · 2 Inlägg

Tack för alla svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang