Få AUX att fungera Vw Crafter

Snurriis
5 maj 2018 · 761 Inlägg

Har en AUX port i övre panelen till stereopanelen men får ej igång musikfunktion  i den... Bluetooth funktion finns i stereon också men funkar ej att spela upp något där heller...

Någon själ här inne som sitter på info om detta?

// Fredrik

Soulman
6 maj 2018 · 1 271 Inlägg

Snurriis skrev:
Har en AUX port i övre panelen till stereopanelen men får ej igång musikfunktion  i den... Bluetooth funktion finns i stereon också men funkar ej att spela upp något där heller...

Någon själ här inne som sitter på info om detta?

// Fredrik

Jaa du, den första modellen kom väl 2006. Du behöver nog anstränga dig lite mer för att få något vettigt svar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
xXSammy
6 maj 2018 · 6 570 Inlägg

Vanligaste är att AUX kabeln är trasig
Använder du en nyare telefon kan det vara orsaken med. Min Xperia X fungerade inte på min gamla Ford Mondeo 2007 så fick rota fram en gammal iPod från samma år som bilen.

De/Dem
Soulman
6 maj 2018 · 1 271 Inlägg

xXSammy skrev:
Vanligaste är att AUX kabeln är trasig
Använder du en nyare telefon kan det vara orsaken med. Min Xperia X fungerade inte på min gamla Ford Mondeo 2007 så fick rota fram en gammal iPod från samma år som bilen.

Okej... Xperia X är väl en mobiltelefon. Hur löste du bluetooth från en gammal Ipod?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
xXSammy
6 maj 2018 · 6 570 Inlägg

Soulman skrev:
Okej... Xperia X är väl en mobiltelefon. Hur löste du bluetooth från en gammal Ipod?

Löste Bluetooth genom att inse att de bara var telefonfunktion och inte streaming wink

Snurriis skrev:
Har en AUX port i övre panelen till stereopanelen men får ej igång musikfunktion  i den..

De/Dem
Snurriis
6 maj 2018 · 761 Inlägg

Årsmodell 2013 men dom verkar ha en uppsjö med stereo alternativ och vet inte vad jag har i min (firmabil). Vet bara att det finns en AUX port i panelen ovanför och och samtals funktion samt Bluetooth.

Soulman
6 maj 2018 · 1 271 Inlägg

Snurriis skrev:
Årsmodell 2013 men dom verkar ha en uppsjö med stereo alternativ och vet inte vad jag har i min (firmabil). Vet bara att det finns en AUX port i panelen ovanför och och samtals funktion samt Bluetooth.

Jo men precis, det var min poäng här. VW har många radiomodeller och flertalet av dem är förberedda för bluetooth. Knappen finns där, även menyn i displayen. Men finns ingen bluetoothmodul monterad är knapparna bara ”dummies”. Ibland är det bara bluetooth för handsfree telefoni, utan möjlighet till bluetoth audio streaming. Din telefon behöver också stödja det och vara inställd för det.

Har du aux uttag i bilen ska funktionen vara aktiverad i radion, om den är originalmonterad. Det kan finnas tre nivåer att ställa på i gångskänsligheten, och jag antar att du har maxat volymen på enheten du ska spela upp ifrån.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang