Nissan 200SX S14, lite hjälp angående ett möjligt problem.

seeba92
12 maj 2018 · 4 Inlägg

Hej alla!

Jag har lite svårt att hitta uppgifterna jag behöver hitta och har säkert inte letat efter det tillräckligt mycket.

Jag äger en Nissan 200SX S14 med SR20DET, sen April 2018. Fick köpa min drömbil efter typ 10 år sen jag såg den för första gången.
Idag hade jag upptäckt en grej på det, jag körde i morse till en mekaniker som ville hjälpa mig byta instrument brädan (men de jobbar inte på sådana bilar, och har inte frågat honom än om han vill hjälpa mig med detta problem, men ska fråga), eftersom hastighetsmätaren inte fungerar, körde till honom ungefär 45 min, och när jag kom dit, så fick jag se att oljelampan i instrumentbrädan blinkade typ tre gånger och motorn ville typ dö på tomgång, men sen gick det bra. Sen, lite senare i dagen, körde jag tillbaka till garaget, blinkade lampan två gånger vid tomgång igen, sen gick det bra.

Vad kan det vara för problem?
Har ni fått se detta problem förut?
Om ja, hur fick ni laga det?

Jag har inte ett eget garage där jag kan antingen laga på bilen själv.

Vet ni om det finns någon verkstad som jobbar med sådana bilar i Stockholms län? Det spelar ingen roll var i Stockholms län, så länge de kan hjälpa mig med detta.

Med vänliga hälsningar,
Sebastian

Nissan 200SX S14 "Tenshi Chihiro" (1994)
Janneutanb
12 maj 2018 · 7 267 Inlägg

Jrm racing håller väl till i sthlm dom kan säkert kika på det.

jaka54
12 maj 2018 · 5 680 Inlägg

Hej!
Kollade du inte oljenivån när oljevarningslampan blinkade??

seeba92
13 maj 2018 · 4 Inlägg

Janneutanb skrev:
Jrm racing håller väl till i sthlm dom kan säkert kika på det.

jaka54 skrev:
Hej!
Kollade du inte oljenivån när oljevarningslampan blinkade??

Hej och tack för era svar.
Jag skickade mejl till JRM i lördags direkt efter jag upptäckte problemet. Eftersom de jobbar inte på helgerna, så väntar jag på svar från dem på måndag.

Jag kollade oljenivån efter jag var framme hos mekanikern och fyllde på med olja, men det hände samma sak igen efter jag var framme till mitt garage två timmar senare, blinkade två gånger sen gick det utan problem.

Jag hoppas det inte är riktigt seriöst med det, då måste jag kolla upp med JRM förhoppningsvis.

Nissan 200SX S14 "Tenshi Chihiro" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang