Hej, har precis tagit körkort och köpt bil (Volvo S60 - 04). Är absolut inte nöjd med orginalljudet i bilen och planerar att uppgradera det så snart som möjligt.
Jag har läst på en del om högtalare och ljud i allmänhet men skulle absolut inte säga att jag är särskilt kunnig så ett lite enklare språk i svaren skulle uppskattas.
Min budget :
6000kr inte supernoga men runt det priset hade varit bra
Vad jag vill ha :
Jag har plats till 6st högtalare, två fram, två bak och två i hatthyllan. Planen är att börja med fram och bakdörrarna samt en baslåda i bakluckan. Hatthyllan får bli ett senare projekt. Jag vill ha bra ljud i allmänhet, är inte ute efter för mycket dunk men absolut inte för lite heller (spelar all sorts musik). Hade tänkt mig 4st 6,5" som kan spela lite allround.
Vad jag har :
Har redan köpt en stereo. (
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … 000040318/ )Det är inget speciellt, en tusen kroners dubbeldin från biltema. Köpte den mest för Aux, bluetooth och sånt. Den ger ut 4x45W vilket är lite lite men tänkte att detta kunde lösas med slutsteg.
Uppskattar verkligen all hjälp och tips jag kan få. Det optimala hade väl varit om någon skulle vilja lägga ihop olika produkter till mig så det bara är för mig att köpa. Är öppen för alla förslag