5504
Sök

Byte av sidospegel kablar

75 Inlägg
13 juni 2018
Trådstartare
Hej!

Behöver byta ut min sidospegel på min Passat FSI -06 då den lossnade och såg att någon skrev att det var viktigt att sätta kablarna rätt?
Den nya spegeln jag nu har köpt har inte fästena för kablarna lika samt att det finns ingen märkning.
Är det bara att koppla in hur som helst eller måste det vara rätt kabel på rätt stift?

Mvh
Pär

Vettemannen
13 juni 2018
Link73 skrev:
Hej!

Behöver byta ut min sidospegel på min Passat FSI -06 då den lossnade och såg att någon skrev att det var viktigt att sätta kablarna rätt?
Den nya spegeln jag nu har köpt har inte fästena för kablarna lika samt att det finns ingen märkning.
Är det bara att koppla in hur som helst eller måste det vara rätt kabel på rätt stift?

Mvh
Pär

Kan tänka mig att om du kopplar + och - på en funktion kanske spegeln vrids åt andra hållet mot vad du tänkt dig. Kopplar du 2 stycken + på nån funktion kanske det kan bli kortslutning. Jag anser nog att det bör kopplas rätt.

/Benny

75 Inlägg
13 juni 2018
Trådstartare
Tack för ditt svar!
Vad jag har läst så ska kablarna bara vara till för att uppvärmning av glaset, styrningen styrs av annat.

Mvh
Pär

Vettemannen
13 juni 2018
Link73 skrev:
Tack för ditt svar!
Vad jag har läst så ska kablarna bara vara till för att uppvärmning av glaset, styrningen styrs av annat.

Mvh
Pär

Vet inte om det är lika viktigt då. Kanske, kanske inte. Kanske nån annan här på gorg kanske vet.

/Benny

75 Inlägg
13 juni 2018
Trådstartare
Tack hoppas det!

Då el skickar för att värma glaset så gissar jag att det borde gå att koppla hur som helst?

// Pär

75 Inlägg
14 juni 2018
Trådstartare
Löst smile

Sök