VW Fox -06, vindrutetorkare går inte att stänga av

Lennart_Holm
3 juli 2018 · 3 Inlägg

Hej,
har en VW Fox där torkarna går hela tiden så länge säkringen (nr 29) sitter i oavsett om tändningen är på eller inte. Har bytt torkarspaken och torkarmotor, ingen skillnad. Har plockat ur samtliga reläer jag kan hitta, alltså de som sitter i luckan till vänster om säkringsluckan. Gjorde heller ingen skillnad, torkarmotorn snurrar glatt vidare. Sitter det ett torkarrelä på annan plats, eller vad kan felet vara?  Har kört den ett par år med en tryckbrytare kopplad så att den ersätter säkringen, på det viset kan man åtminstone torka rutorna. Nu vill jag få ordnining på problemet så jag kan låta andra köra den....någon som har idéer?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Kolla om det går fler objekt på säkringen och koppla bort dom ett i taget.

Senast redigerat av chanstagarn (3 juli 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lennart_Holm
8 juli 2018 · 3 Inlägg

Behöver ett kopplingsschema för att se vad mer som kan vara kopplat på samma, var hittar man ett sånt tro?
Har googlat runt en del, men Fox finns inte så mycket om.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 juli 2018 · 4 917 Inlägg

jag undrar om du har torkarmotorer fram och isåfall så ta av elanslutningarna en i taget.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lennart_Holm
8 juli 2018 · 3 Inlägg

Inga torkarmotorer fram på Foxen. Det enda jag vet som ska ligga på samma säkring är spolaren, och den verkar ha lagt ner på sista tiden. Har dock fungerat ett år sedan torkarfelet uppstod....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang