Fälgtips och hjälp - E46

Libertywalk
6 juli 2018 · 21 Inlägg

Hej, har ett par väldigt slitna M-sport fälgar på min e46a som förra ägaren verkar har totalt misshandlat så att dom nästan är oigenkänneliga. Djupa skador från kantstöttningar och liknande finns på alla fyra hjulen. Fälgarna i sig är väldigt snygga och det hade förmodligen varit roligt att få dem renoverade men det är inte något som jag känner att jag hade klarat av, dels eftersom de är så pass skadade plus att emblem och sådant också håller på att trilla av och jag vet inte var jag ska få tag på nya. Är det någon som vet eller har någon aning om vad det hade kostat att få 4 fälgar lagade och lackade professionelt på firma?

Jag har definitivt tänkt att införskaffa mig nya sommarfälgar i vilket fall som helst, skulle gärna vilja ha tips på  då jag är osäker på vad jag vill ha. Jag har en silvrig e46 sedan. Jag har varit lite sugen på något som är 18" och i stilen med svarta ekrar och kromad kant. Ungefär som dotz revvo dark fälgarna. (https://www.dackvaruhuset.se/dotz-dotz- … et35-n72-6)
Är det någon som vet om det finns några billiga alternativ till sådana? Jag har även sen länge tänkt bredda min fenders med en sån roller man fäster på hjulnavet för att få en lite bredare look på bilen. Bör man kanske därför också tänka på att köpa lite bredare hjul samt någon spacer eller?  Vad tror ni om det?

Jag är nämligen också helt ny till fälgar, däck och liknande. Kan inte mycket om storlekar, djup bredd osv så ni får ursäkta mig om jag inte förstår helt. smile

torsen
6 juli 2018 · 7 238 Inlägg

Skullman Enterprice i Åkers styckebruk är duktig på att renovera LM-fälgar.
Men priset har jag ingen aning om nu för tiden.
2006 lämnade jag in 4 beg LM-fälgar för åtgärd.
Vill minnas han tog cirka 2.000:- för alla fälgarna, som då lämnades in lösa = utan däck.

Ska du valsa ut skärmkanterna anser jag du bör minska inpressningdjupet/ET motsvarande/lika mycket på de nya fälgarna.

Spacers avråder jag från på snabbare bilar.

Kan gå bra på bilar med stela axlar och hastigheter 80/90 km/t.

D v s Jeepar, Suzukin m fl "riktiga"4x4-bilar".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang