Råd för chiptrim till Audi Á4 2.0 tdi

LilleHiawatha
9 juli 2018 · 5 Inlägg

Halloj!
Har precis införskaffat mig en Audi A4 (B8) 2.0tdi Quattro. Är otroligt sugen på chiptrim men vet inte riktigt vilket ställe som är bra. hittat GDM Performance som jag tycker verkar sjukt bra, läst massa recensioner etc men problemet är att det är alldeles för långt dit för mig och då jag nästan ska ända ner dit under sommaren så är han på semester.
Så undrar nu ifall någon har tips på något bra ställe man kan beställa ifrån eventuellt fara in till för att få det fixat.

Kollat BSR men tycker dom verkar lite meh. får typ 20hk för 6k..
Hos GDM får jag nästan 60hk och runt 70Nm för 3k.
Tycker det är enorm skillnad.
Tar jättegärna emot tips på ställen och även vad man ska tänka på etc.

Mvh Samuel

Mack Forum- och sitemoderator
9 juli 2018 · 26 111 Inlägg

Ge mig lite tid så ska jag nog kunna knåpa ihop ett program som jag personligen garanterar ger 100hk +, för bara 1500 spänn..

..Eller så är man lite realist och inser att alla, i alla fall de flesta, kryddar sina siffror för att det ska låta bättre, gärna bättre än andras företag.
Ju mer för ju mindre pengar ju bättre, eller hur?
Inte alla gånger.

Mitt tips är att du vänder dig till företaget som för dig personligen känns bäst när det kommer till dina preferenser. Jag själv prioriterar, förutom bra priser då förstås, också bra support.
Är ett företag dåligt på att ge stöd och lösningar eller som vissa rent utav dumförklarar en när man har en fråga..då vänder jag mig någon annanstans, oavsett hur bra siffror de kan uppge.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
LilleHiawatha
9 juli 2018 · 5 Inlägg

Mack skrev:
Ge mig lite tid så ska jag nog kunna knåpa ihop ett program som jag personligen garanterar ger 100hk +, för bara 1500 spänn..

..Eller så är man lite realist och inser att alla, i alla fall de flesta, kryddar sina siffror för att det ska låta bättre, gärna bättre än andras företag.
Ju mer för ju mindre pengar ju bättre, eller hur?
Inte alla gånger.

Mitt tips är att du vänder dig till företaget som för dig personligen känns bäst när det kommer till dina preferenser. Jag själv prioriterar, förutom bra priser då förstås, också bra support.
Är ett företag dåligt på att ge stöd och lösningar eller som vissa rent utav dumförklarar en när man har en fråga..då vänder jag mig någon annanstans, oavsett hur bra siffror de kan uppge.

Låter rimligt de du säger. Däremot har jag läst massa recensioner på GDM där folk säger de ä asgrym support, kunnig kille å massa grejer. Samt sett massa bänkpapper därifrån.

Men finns de någon firma du rekommenderar specifikt till audi diesel? smile

amazinjoey
10 juli 2018 · 1 138 Inlägg

LilleHiawatha skrev:

Mack skrev:
Ge mig lite tid så ska jag nog kunna knåpa ihop ett program som jag personligen garanterar ger 100hk +, för bara 1500 spänn..

..Eller så är man lite realist och inser att alla, i alla fall de flesta, kryddar sina siffror för att det ska låta bättre, gärna bättre än andras företag.
Ju mer för ju mindre pengar ju bättre, eller hur?
Inte alla gånger.

Mitt tips är att du vänder dig till företaget som för dig personligen känns bäst när det kommer till dina preferenser. Jag själv prioriterar, förutom bra priser då förstås, också bra support.
Är ett företag dåligt på att ge stöd och lösningar eller som vissa rent utav dumförklarar en när man har en fråga..då vänder jag mig någon annanstans, oavsett hur bra siffror de kan uppge.

Låter rimligt de du säger. Däremot har jag läst massa recensioner på GDM där folk säger de ä asgrym support, kunnig kille å massa grejer. Samt sett massa bänkpapper därifrån.

Men finns de någon firma du rekommenderar specifikt till audi diesel? smile

Du borde kolla med proffsen angående GDMs trim, finns väldiga diskutioner på saabsidan angående hans trim...Åk till någon som fokuserar på Audi som Stertman!

Soulman
10 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Vtech har jobbat många år med dessa bilar också och gör egna programvaror.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
LilleHiawatha
10 juli 2018 · 5 Inlägg

Soulman skrev:
Vtech har jobbat många år med dessa bilar också och gör egna programvaror.

Jo sett dom oxå men 8k för det trimmet.
Hur stor skillnad känner man på chiptrim? Aldrig testat men enligt vissa märker man ju enorm skillnad.

amazinjoey
10 juli 2018 · 1 138 Inlägg

LilleHiawatha skrev:

Soulman skrev:
Vtech har jobbat många år med dessa bilar också och gör egna programvaror.

Jo sett dom oxå men 8k för det trimmet.
Hur stor skillnad känner man på chiptrim? Aldrig testat men enligt vissa märker man ju enorm skillnad.

Beror på vem som gör de, men din motor känner stor skillnad. Men du kan alltid ta 1500kr trimmet och kombinera de med en 60 000kr motorbyte för att trimmaren inte vet vad de gör.
Eller så kör man på proffesionella trim som är gjorda med rätt utrustning och kompetens. Man får vad man betalar för...

LilleHiawatha
10 juli 2018 · 5 Inlägg

amazinjoey skrev:

LilleHiawatha skrev:

Soulman skrev:
Vtech har jobbat många år med dessa bilar också och gör egna programvaror.

Jo sett dom oxå men 8k för det trimmet.
Hur stor skillnad känner man på chiptrim? Aldrig testat men enligt vissa märker man ju enorm skillnad.

Beror på vem som gör de, men din motor känner stor skillnad. Men du kan alltid ta 1500kr trimmet och kombinera de med en 60 000kr motorbyte för att trimmaren inte vet vad de gör.
Eller så kör man på proffesionella trim som är gjorda med rätt utrustning och kompetens. Man får vad man betalar för...

Absolut så äre ju. Någon som vet hur dahlbergs i borlänge är? Bra eller anus? smile

Bmsone Reservdelsnisse
10 juli 2018 · 182 Inlägg

Hört mycket gott om
https://svenskmotoroptimering.se/

Volvo V70II D3 "Momentum" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang