Uppdatera utseende Outlander lll 2013

Mac2thaPac
20 juli 2018 · 8 Inlägg

Någon som sitter på information om vad som passar rakt av från face-lift Outlander på min 2013? Bild på bilen i fråga bifogad

1. Går det få dit Dimljussargerna från 14-15 utan att kapa massa? De ser något större ut.

2. Passar grillen mellan strålkastarna från 14-15 rakt av?

3. Ratten från en 16-17 är det samma airbag så man kan få dit en med tumgrepp i de äldre?

4. Skyltbelysningen på de senaste är det fortfarande halogen original? Om inte, passar de nya rätt av på de gamla?

5. Är det plug and play att montera de helvita bakljusen från en 14-15 på en 13 med de vit/röda?

6. Har sett en bild på en 2015 med led i dimljusen/drl som ser original ut då det sitter dioder runt om likt andra modeller med denna form av drl, fanns/finns det som tillval? Bild bifogad


Hoppas att det finns någon här inne som kan hjälpa mig att få lite klarhet här, eller tipsa mig om något annat forum som skulle passa bättre att ställa frågorna i. Har provat på Mitsubishi of Sweden men ingen vidare fart där.

mvh
Mac2thaPac
https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156110/156110-12be7aad46ee2cedffce330ffb303e0b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156110/156110-7cff3e2aac148260cf24920a4e533dd0.jpg

Soulman
20 juli 2018 · 1 271 Inlägg

Kan absolut ingenting om din bil men en bra början är att leta upp en online katalog med sprängskisser. Där finns också artikelnummer. Det verkar vara en facelift på befintlig plattform och då är chanserna goda att du kan byta en hel del saker utan större modifikationer.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Mac2thaPac
21 juli 2018 · 8 Inlägg

Soulman skrev:
Kan absolut ingenting om din bil men en bra början är att leta upp en online katalog med sprängskisser. Där finns också artikelnummer. Det verkar vara en facelift på befintlig plattform och då är chanserna goda att du kan byta en hel del saker utan större modifikationer.

Jag har letat efter bla tillbehörskataloger från dessa år och har lyckats hitta en som gäller PHEV mellan 13-15. Men tycker inte det är någon vidare lätt att hitta sån information om Outlander.
Ja 2013 är gen 3 vilket de nya fortfarande ska vara och de delar mkt från denna modell

Är bara van vid att leta till saabar och det är bra mkt enklare att hitta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang