Ful fixa airbaglampa bmw

Gustav_
20 juli 2018 · 11 Inlägg

Hej, Åkte på en 2a på att min airbag lampa släcks efter 1 minut idag, Har sportratt och finns ingen airbag sladd eller någonting att koppla motstånd på så jag tänkte bara fusk koppla den lite lätt. (Trodde jag)

Försökte bygla mellan abs lampan och airbaglampan men lyckades ej, Så hur gör man det enklast? Skarva in lampan på direkt på kablarna in i mätarhuset?

Kan ju få tag i en org ratt med airbag men kan ju inte koppla in airbagen så spelar det fungerar ju inte heller?

Edit: bmw 318 is

Senast redigerat av Burkmajs (20 juli 2018)

Utmarks-Loke
20 juli 2018 · 5 836 Inlägg

För sent nu när du redan fått en besiktningsanmärkning, nu måste du fixa det riktigt för nu kommer de kolla noga när du besiktar igen. Det är därför man fixar sånt innan man besiktar första gången.

För övrigt vore det nog inte dumt att skriva vad för BMW du har...

JN1975
20 juli 2018 · 234 Inlägg

Du skulle nog ryckt lampan innan du besiktade. Lite konstigt med ”fungerande” airbaglampa om du inte har airbag. På Volvos fram till ’96 har jag bytt till sportratt och tagit bort lampan helt och besiktat.

Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Gustav_
20 juli 2018 · 11 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
För sent nu när du redan fått en besiktningsanmärkning, nu måste du fixa det riktigt för nu kommer de kolla noga när du besiktar igen. Det är därför man fixar sånt innan man besiktar första gången.

För övrigt vore det nog inte dumt att skriva vad för BMW du har...

En e36 318is är det jag har, Sitter ingen airbagsladd eller något i navet, så kan ju inte montera en org ratt och stoppa i en airbag  heller för den delen?

Märker dem verkligen skillnad på om airbagen släcks sammtidigt som airbagen? Fick en 2a på att abs lampan inte lyste.

Gustav_
20 juli 2018 · 11 Inlägg

JN1975 skrev:
Du skulle nog ryckt lampan innan du besiktade. Lite konstigt med ”fungerande” airbaglampa om du inte har airbag. På Volvos fram till ’96 har jag bytt till sportratt och tagit bort lampan helt och besiktat.

Det är lätt att vara efterklok,  Var lite stressad och behövde få bort körförbudet på bilen så jag kunde köra den iallafall, Eftersom jag inte tänkt på att lampan lyser en stund först nu i efterhand då den alltid har varit släckt när man kör tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang