Fiat punto 2003 kopplingsfrågor

nico113
31 juli 2018 · 15 Inlägg

Hej hej, har precis fått nybytt ur trampsplatta lameller och koppling hos min meck. Detta skedde för ca 3 mån sedan. Hae inte kört jätte mkt med bilen sedan dess. Men i början var det nästan inget motstånd alls när man tryckte ner kopplingen. Nu när jag körde bilen idag(haft den utlånad,  dock har den inte gått mer än 50mil) så tycler jag att kopplingen känns tyngre igen. Jag är okunnig gällande bilar, så är detta normalt? Eller har min meck gjort en fuling och inte lagat allt? Kopplingen slirar ej och bilen fungerar som den skall. Men då jag redan fått kopplingsras på bilen en gång vill jag helst inte behöva uppleva det igen. Sorru om texten är luddigt skrivet.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Det finns egentligen inte så mycket man kan göra fel med kopplingen,  mer än centrering.
Klarar inte meken det så bör denne byta jobb.
Så med ovanstående i tanke så är det knappast något galet utan det är bara att köra..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Xebers76
1 augusti 2018 · 2 271 Inlägg

Brukar vara att man själv överanalyserar hur pedalen känns då du vet att den varit grejad med. Samma gäller även annat i livet

nico113
1 augusti 2018 · 15 Inlägg

Hej och tack för svaren. Knarrar om pedalen när man trycker ner den, även märkr atr bromsen känns tyngre. Kan det vara atr allt behöver luftas?. Har det inte gjort förut. Kan det vara att oljan till kopplingen behöver bytas? Försök googla fram gällande vad för typ av koppling som sitter i. Någon som vet

Senast redigerat av nico113 (2 augusti 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang