detta måste jag följa! Intressant och kul att läsa Fordarna måste ju bevaras o inte bara massa gamla volvos ju
Norrmännen är väl generellt bättre på att ta hand om fordarna! det jag tycker är tråkigt med Volvo är att alla har dom och folk tenderar att bara sunka ner dom med kapade fjädrar, rostiga huvar, dekaler över halva framrutan, det är väldigt få som bevarar dom (finns en del riktigt fina projekt på garaget), men ser ju aldrig samma sak med en Granada förutom en del på facebook och sen är det ju den lilla klicken med folk man vet om i och kring Umeå som håller på med dom sen är väl tillgången på Volvo en helt annan men det är ju en annan femma. kommer aldrig sitta kapade fjädrar på denna!
detta måste jag följa! Intressant och kul att läsa Fordarna måste ju bevaras o inte bara massa gamla volvos ju
Norrmännen är väl generellt bättre på att ta hand om fordarna! det jag tycker är tråkigt med Volvo är att alla har dom och folk tenderar att bara sunka ner dom med kapade fjädrar, rostiga huvar, dekaler över halva framrutan, det är väldigt få som bevarar dom (finns en del riktigt fina projekt på garaget), men ser ju aldrig samma sak med en Granada förutom en del på facebook och sen är det ju den lilla klicken med folk man vet om i och kring Umeå som håller på med dom sen är väl tillgången på Volvo en helt annan men det är ju en annan femma. kommer aldrig sitta kapade fjädrar på denna!
ja det kanske stämmer att normännen är bättre på det. att göra sånadär sunkmods är ju inga konstigheter, de kan ju vem som helst göra. Mycket roligare att läsa om människor som renoverar på riktigt Får nog bli nån gammal klassisk Ford i framtiden när de inte finns mer att göra på min mondeo.
ja det kanske stämmer att normännen är bättre på det. att göra sånadär sunkmods är ju inga konstigheter, de kan ju vem som helst göra. Mycket roligare att läsa om människor som renoverar på riktigt Får nog bli nån gammal klassisk Ford i framtiden när de inte finns mer att göra på min mondeo.
finns många olika modds man kan göra se på mina
Tomas, lägg upp bild på din inspirioatonsbil,, den orangea
finns många olika modds man kan göra se på mina
Tomas, lägg upp bild på din inspirioatonsbil,, den orangea
Joså du gör det med rätt känsla Tror jag såg nån orange granada/taunus när jag kollade igenom tråden? Den jag tänker på var ju riktigt fräsch
Vart ett litet paket här! Var upp till Granadadr i helgen och hämtade en motor med ett reservdelsblock och topp och även en 5 växlad låda bakom. fick även med komplett insprutning så vi får väl se vad som händer med den! Ska plundra den på lite smådelar också, ventilkåpa och hjulet till vattenpumpen för det saknar jag till den andra.
är olika ventilkåpor på dem,, olika breda kanter,,
Jag ska aldrig mer skriva något om jag inte frågat/pratat med dig innan! Fan!
Flyttade bilen igår ner till lagården där vi ska lyfta in motorn! blir förmodligen i helgen hoppas jag! Saknar ett batteri och batterihyllan, lackade den igår men har inga bilder på det! blir grå och med gummilist runt, och upphängd i två m8 + 4 plåtskruvar i rambalken! sambon fyller år idag så blir inget gjort idag!
det var iallafall jäkligt kul att få se bilen ute ur garaget! den är mycket fränare att så på från håll än i mitt trånga garage!
Har 11 meter upp till nocken där den står nu! bra med plats! har en 10 meter lång betongplatta den står på nu och 6-7 meter ner till lågdelen i lagården där jag håller till med alla delar!
Kan byta det mot ditt mek-garage alla dagar i veckan granadadr problemet med att sätta in en lyft är att det är rätt utsatt för väder och vind, om man tänker på hur otät lagården är... 20 fordar då skulle jag nog bli ihjälslagen av sambon
Är så himla sugen på att beställa nedanstående gör jag det då har jag ungefär 90% av alla delar jag vill ska på den här bilen i slutändan
Vore man gjord av pengar så! :-D hade tänkt starta den i år och sen kommer projektet mest troligtvis ligga nere till nästa år så vore lite surt att ha allt liggandes hela året
beställ glasfiber är lätt att modda då du måste plasta ihop kjolarna,, då dem har en skarv vid b stolpen på en 4 dr,, vilket blir fel på en 2 dr så do it om du känner att du verkligen vill ha det
att ha saker liggande är ej fel,, smalar ju på mig saker till olika projekt,, inte dumt å ta det pö om pö