Sinus live sla 3000 vattenskadat vid översvämmning.....?

snipercat
23 oktober 2018 · 669 Inlägg

hej har ett sinus live sla 3000. jag förvarade det i källaren när väggjäveln rasade in under ett kraftigt regnoväder.
källarn blev fylld med ca 1 dm vatten..........
nu till frågan slutsteget låg i sin alu låda och var inte ikopplat till någonting utan det förvarades.
det blev garanterat dyngsurt!............ pissa vatten ur det när ja upptäckte på morgonen hela helvetet va inrasat å lerigt å jävligt....

nu till frågan. jag har haft de på  i värmen 2 månader utan att ens koppla in nånting. är det kört? eller ska ja skruva upp å kolla i steget innan ja testar om det funkar? vad skulle ni gjort`?
mvh  Eddie

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Ledningsbanorna på kretskortet är väl gjorda av koppar och har det ärgat lite så kan ärgen vandrat över mellan banorna..
Antingen öppna och kolla eller chansa att det inte säger POFF när du slår på strömmen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
snipercat
23 oktober 2018 · 669 Inlägg

ska kolla

snipercat
23 oktober 2018 · 669 Inlägg

ska kolla göra rent,
sen hoppas ja på de bästa

Fjong
26 oktober 2018 · 1 494 Inlägg

Borde inte ha hunnit ärga på den tiden om du torkade det direkt efter och fått ut vattnet från alla små skrymslen så det borde fungera. Man kan ju köra datorkomponenter i diskmaskinen utan problem så länge dom är helt strömlösa och helt torra när man kopplar in dom igen.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Jag tänke på dom 2 månader som nämndes ifall vatten trängt in..
Är det tätt så är det inga problem..
Men det kanske vi får veta..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Fjong
26 oktober 2018 · 1 494 Inlägg

De låg ju bara i vatten i några timmar, det har torkat i 2 månader. Annars hade det nog varit ganska kört.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 oktober 2018 · 13 731 Inlägg

Du skulle gjort rent det direkt..    I destillerat vatten sen torkat det..    Risken är att det oxiderat där i av bara fan.   Derför ska man göra rent el direkt.    Men kan säkert ha klarat sig med lite tur.  Har ju råkat tvätta en telfon i busstvätten på jobbet och 2timmar i torkskåpet sen levde den och lever nog än idag 5år senare

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang