940 byte av wastegateklocka

exoltic
1 november 2018 · 4 Inlägg

Tjenare!

Har en 940 - 96 ltt som jag köpt en justerbar wastegate till från kl-racing, undrar lite hur man hittar vart orginal wastegateklockan sitter? tog en snabbtitt utomhus o verkar sitta under turbon så verkar lite bökigt att montera den nya klockan? eller funkar de att byta utan att lossa på turbon så jag inte ger mig in på nått omöjligt wink

Senast redigerat av exoltic (1 november 2018)

Martin_volvo940
2 november 2018 · 63 Inlägg

exoltic skrev:
Tjenare!

Har en 940 - 96 ltt som jag köpt en justerbar wastegate till från kl-racing, undrar lite hur man hittar vart orginal wastegateklockan sitter? tog en snabbtitt utomhus o verkar sitta under turbon så verkar lite bökigt att montera den nya klockan? eller funkar de att byta utan att lossa på turbon så jag inte ger mig in på nått omöjligt wink

Sitter fast med 2 bultar på turbon sen i en pinne längstfram med en sprint. Bara dra ur den och lyfta av klock armen sen skruva lös dom 2 bultarna på turbon. Gör att göra utan att ta lös turbon. Men visst själv klart är det lättast med en lös turbo.

InTheWhite
11 november 2018 · 2 151 Inlägg

Man byter på en kvart med turbon på plats i bilen, så är väldigt lätt att utföra. smile

Opel Astra 1,6 16V "Grållen - Grabbens förstabil" (2000)
Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
jompazx
12 november 2018 · 291 Inlägg

Glöm inte chip om du höjer laddet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang