Volvo 940 96 - Högtalare

Janai
4 november 2018 · 8 Inlägg

Hej har nyligen skrollat igenom en massa forum angående högtalare fram och bak i 940-is

Det jag kom fram till är att fram så äre 5.5orginal men har satt dit 5.25or med adapter, mitt problem är dock bakre dörrhögtalare, det jag läste om är att de ska vara 4” men jag köpte Biltemas 4” och de är alldeles för små och når inte ens skruvhålen + att högtalarna sticker ut typ 1-2cm ifrån vad original gjorde, det är typ en fyllning bakom som man skulle kunna riva ur men då tar fortfarande ”bak partiet” av högtalaren i själva dörrplåten, kan lägga upp lite bilder ifall det skulle hjälpa

Man skulle ju kunna fixa ett eget fäste gjort av trä om det skulle funka för att fästa högtalaren men är det något jag missat ? För när jag läste andra forum så sa dem att det var bara att skruva dit dem och att det skulle funka galant

Tack på förhand!

mrmercedes
4 november 2018 · 118 Inlägg

Är 5,25" i bakdörrarna. Alla skruvhålen i dörrsidan kommer inte att passa så du kommer att få flytta en eller två av skruvfästena så dom passar med hålbilden av nya högtalaren.

Bassiehof
5 november 2018 · 1 777 Inlägg

Är det med fram- eller baksidan högtalaren tar i "dörrplåten"? Eller menar du dörrsidan? För att du köpt en koaxialhögtalare medan original är bredband? Jag har nämligen svårt att tänka mig att en högtalare med ett monteringsdjup på 5 cm tar i dörrplåten på en 940.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang