Vem har "fetast" utblås på sin bil :D

frosth__ Team Kränghäng
17 januari 2007 · 657 Inlägg

Inte så mkt att tillföra med min lilla 5" :-S

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Smajly
17 januari 2007 · 3 059 Inlägg

Mina e så stora att jag kan parkera bilen i dom....                 *ironi*... sorry

Tezla Galen
17 januari 2007 · 108 Inlägg

inte kul men det är större iaf;)

http://www.strangecosmos.com/images/content/120495.jpg

dj_padde
17 januari 2007 · 1 813 Inlägg

jag har dubbla 4"s på min lilla skönhet:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Vilot
17 januari 2007 · 495 Inlägg

Sj har jag 5" med 3"ingång i min Civic...låter som faaaaan...grannen sa att d låter som en cross varje ggn jag kommer hem...

Stolt att d låter mer änn hans Porsche GT3 hahaha

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
nilsekendale
18 januari 2007 · 5 Inlägg

4" e på g. smile stort och kromat

Volvo Pure Racing
Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

3" Hela vägen är på gång, vet dock inte storleken på slutpipan wink

HKS power big_smile

mjukismagnus
18 januari 2007 · 470 Inlägg

3 tum hela vägen med 4 tums japs....

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Runn WS7 Avstängd
18 januari 2007 · 1 031 Inlägg

Vilot skrev:
Sj Stolt att d låter mer änn hans Porsche GT3 hahaha

Att låta mycket att långt ifrån samma sak som att låta bra iallafall i mina öron, men så gillar jag inte folk som har raka rör utan att motorn behöver det utan för att de vill få folk att tro att de har en herrejössenmaskin under huven.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Edman Busdriver
18 januari 2007 · 389 Inlägg

just denna "störst utblås", japsblås, fjärtkanon trenden har jag aldrig fattat. vad är det coola med att ha ett stuprör sista biten på avgas-systemet? Visst jag har en stinger tratt som är som en analporrskådis strechade ringmuskel och låter som en traktor...men den har jag mest för att jag inte orkar ha en stor jävla turbodämpare hängandes och skrapandes under mellanplåten bak...är dock riktigt trött på det ljudet så den ryker nog snart. det jag menar med detta inlägg är inte att hoppa på nåns tassar utan snarare att jag inte förstår meningen med att låta manligt för att man har ett "fett" avgassystem snarare än en manlig motor. det optimala i mina ögon är en knäpptyst bil med massor med pulver, eller möjligtvis en bil som låter just för att den måste. annars känns hela grejen ungefär som killarna som tog bort ljuddämparen på sina moppar för att dom inte hade råd/kunnande att trimma...

P.S Jag väntar på en flod av flame och 1or på min bil för detta tongue och ja jag hatar plast och stora flygplansvingar på bakluckan också
säkert folk som tycker jag är OT också haha
kanske folk med trimkunnande som hävdar japsblåsens överlägsenhet också

Senast redigerat av Edman (18 januari 2007)

John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Edman skrev:
just denna "störst utblås", japsblås, fjärtkanon trenden har jag aldrig fattat. vad är det coola med att ha ett stuprör sista biten på avgas-systemet? Visst jag har en stinger tratt som är som en analporrskådis strechade ringmuskel och låter som en traktor...men den har jag mest för att jag inte orkar ha en stor jävla turbodämpare hängandes och skrapandes under mellanplåten bak...är dock riktigt trött på det ljudet så den ryker nog snart. det jag menar med detta inlägg är inte att hoppa på nåns tassar utan snarare att jag inte förstår meningen med att låta manligt för att man har ett "fett" avgassystem snarare än en manlig motor. det optimala i mina ögon är en knäpptyst bil med massor med pulver, eller möjligtvis en bil som låter just för att den måste. annars känns hela grejen ungefär som killarna som tog bort ljuddämparen på sina moppar för att dom inte hade råd/kunnande att trimma...

P.S Jag väntar på en flod av flame och 1or på min bil för detta tongue och ja jag hatar plast och stora flygplansvingar på bakluckan också
säkert folk som tycker jag är OT också haha
kanske folk med trimkunnande som hävdar japsblåsens överlägsenhet också

Måste hålla med dig här!
Ett överdimensionerat utblås är inte snyggt nånstans. Ett utblås som däremot är stort för att det måste vara det, eller för att det optimerar motorn så kan jag förstå det.

Supran är en av få bilar som jag tycker passar med stort utblås, och de behöver ofta det med all den effekten under huven.

2,5" utblås tänker jag fixa till 740:n som max, 3" tycker jag bara är för stort...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Owzer Rallykalle och kabeltattare
19 januari 2007 · 422 Inlägg

Vissa är ju så töntiga, dom har 4-6" utblås, men restan av systemet är knappt 2" tongue
Vem bryr sig om sista 30cm är 6"? Det är helheten som räknas.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
mtlca Zippin 40's
19 januari 2007 · 197 Inlägg

Få fram bilder! big_smile

"Dieselbilar drar minst bensin"
Vilot
19 januari 2007 · 495 Inlägg

Runn WS7 skrev:

Vilot skrev:
Sj Stolt att d låter mer änn hans Porsche GT3 hahaha

Att låta mycket att långt ifrån samma sak som att låta bra iallafall i mina öron, men så gillar jag inte folk som har raka rör utan att motorn behöver det utan för att de vill få folk att tro att de har en herrejössenmaskin under huven.

sant..tycker d mé...fasst jag har d så hehe

GT3ans låter ljuvare fin klang har den.. men min låter ifs mer som en kåt älg på knark...

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Kettunen
19 januari 2007 ·

Så jävla löjligt med sånt.. Skaffa riktigt race system istället som mig smile
2.5 tum system hela vägen med race katalysator smile Där är det mkt skönare muller dessutom !!

Runn WS7 Avstängd
20 januari 2007 · 1 031 Inlägg

Kettunen skrev:
Så jävla löjligt med sånt.. Skaffa riktigt race system istället som mig smile
2.5 tum system hela vägen med race katalysator smile Där är det mkt skönare muller dessutom !!

Jag har plockat bort mina kattar...

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
nixon89 klabbarpan
20 januari 2007 · 3 041 Inlägg

Det ska vara en redig sleeper ^^ Massa pulver och låta lite när man är lätt på pellen, sen jävlar ska den sköna sången komma tongue Snyggt när man inte ser dämparna.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
__hogberg__
20 januari 2007 · 1 161 Inlägg

en kompis hade en korv burk på svetsad på sista burken på sin corolla big_smile

j0jje_
20 januari 2007 · 125 Inlägg

Som det står i bilsports bilordlexikon minst 100hk per tum är en tumregel..eller hur var det? wink

mektrollet Reparatör
20 januari 2007 · 630 Inlägg

http://www.garaget.org/archive/26512/40467/40467-346810.jpg

Chevrolet Camaro "SS" (1969)
Opel Ascona "Cosworth" (1973)
Volvo 242 V8 "LS 1" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang