Köpråd Golf 5 1.4TSI

MasterCar
19 november 2018 · 390 Inlägg

Hybrid_ skrev:

MasterCar skrev:

Hybrid_ skrev:

i så fall är det en DQ250 och visst håller dessa relativt bra men 20k mil på en sådan hade fått mig att tveka i alla fall. Det är upp till TS nu: 6 eller 7 växlar?

Bilen är 6-växlad, dvs den har DG250 lådan.  Köper inte en Golf som har den 7-stegade lådan från de åren då de strula en del, dock mest i taxibilar.

Då är det bara att köpa. Fast 20k mil...

Den du, haha

spillolja
19 november 2018 · 4 020 Inlägg

MasterCar skrev:
Okej, är detta något man ska göra med dessa motorer för bättre hållbarhet?  Eller är det ngt speciellt du tänker på ?

har läst där någon enstaka fått haveri pga av att kolven kärvar i cylindern, genom att få motron att gå lite svalare så ökar evt. driftäkerheten ett snäpp

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
MasterCar
19 november 2018 · 390 Inlägg

spillolja skrev:

MasterCar skrev:
Okej, är detta något man ska göra med dessa motorer för bättre hållbarhet?  Eller är det ngt speciellt du tänker på ?

har läst där någon enstaka fått haveri pga av att kolven kärvar i cylindern, genom att få motron att gå lite svalare så ökar evt. driftäkerheten ett snäpp

Det är ju inte bra. Får ta en funderare kring detta eventuella köp. Tack för era kommentarer.

spillolja
20 november 2018 · 4 020 Inlägg

MasterCar skrev:
Det är ju inte bra. Får ta en funderare kring detta eventuella köp. Tack för era kommenarer.

haverier är inte vanligt, det jag nämnde är främst motorer som inte hunnit bli inkörda som körts hårt, den ni vill köpa har gått 20K-mil och är inkörd

det jag nämnde med termostaten är en ganska billig åtgärd om man kan göra det själv
jag har själv en Tsi122 som jag kört med i ca 13.000mil, denna bil av alla bilar jag ägt som krånglat minst

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
MasterCar
20 november 2018 · 390 Inlägg

spillolja skrev:

MasterCar skrev:
Det är ju inte bra. Får ta en funderare kring detta eventuella köp. Tack för era kommenarer.

haverier är inte vanligt, det jag nämnde är främst motorer som inte hunnit bli inkörda som körts hårt, den ni vill köpa har gått 20K-mil och är inkörd

det jag nämnde med termostaten är en ganska billig åtgärd om man kan göra det själv
jag har själv en Tsi122 som jag kört med i ca 13.000mil, denna bil av alla bilar jag ägt som krånglat minst

Där ser man, då förstår jag vad du menar.  Får se hur det blir med köpet, återkopplar ifall det blir något.

spillolja
20 november 2018 · 4 020 Inlägg

För att komma över alla tveksamheter så iväg och köp kärran

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
MasterCar
20 november 2018 · 390 Inlägg

spillolja skrev:
För att komma över alla tveksamheter så iväg och köp kärran

smile

Haha, helt rätt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang