3907
Sök

Bränsletrycksmätare funkar inte med Malpassi FilterKing?

29 Inlägg
17 december 2018
Trådstartare
#1
Hej gott folk!

Kopplade i helgen in en elektrisk bränsletrycksmätare med tillhörande givare på min gamle SAAB med dubbla Fajs 45:or. Fanns ett uttag på Malpassis FilterKing (bränsletrycksregulator) för bränsletrycksmätare men jag får inget utslag på mätaren. Givaren har två "poster/poler", Jord samt Signal. Jordningen är bra och resten av mätaren är inkopplad korrekt.
Är det så att elektriska givare inte funkar med FilterKing eller är givaren dålig?

Tack på förhand!
Oscar.


2 301 Inlägg
17 december 2018
#2
mrmountainracer skrev:
Hej gott folk!

Kopplade i helgen in en elektrisk bränsletrycksmätare med tillhörande givare på min gamle SAAB med dubbla Fajs 45:or. Fanns ett uttag på Malpassis FilterKing (bränsletrycksregulator) för bränsletrycksmätare men jag får inget utslag på mätaren. Givaren har två "poster/poler", Jord samt Signal. Jordningen är bra och resten av mätaren är inkopplad korrekt.
Är det så att elektriska givare inte funkar med FilterKing eller är givaren dålig?

Tack på förhand!
Oscar.
Vilket omfång av tryck mäter den givaren/visaren?


29 Inlägg
17 december 2018
Trådstartare
#3
Xebers76 skrev:
mrmountainracer skrev:
Hej gott folk!

Kopplade i helgen in en elektrisk bränsletrycksmätare med tillhörande givare på min gamle SAAB med dubbla Fajs 45:or. Fanns ett uttag på Malpassis FilterKing (bränsletrycksregulator) för bränsletrycksmätare men jag får inget utslag på mätaren. Givaren har två "poster/poler", Jord samt Signal. Jordningen är bra och resten av mätaren är inkopplad korrekt.
Är det så att elektriska givare inte funkar med FilterKing eller är givaren dålig?

Tack på förhand!
Oscar.
Vilket omfång av tryck mäter den givaren/visaren?
Den ska mäta mellan 0-7bar, på givaren står det dock 0-10bar, bränsletrycksregulatorn är på max 0,25 bar men utslag ska det ändå ge antar jag.


Forummoderator
9 298 Inlägg
17 december 2018
#4
mrmountainracer skrev:
Xebers76 skrev:
mrmountainracer skrev:
Hej gott folk!

Kopplade i helgen in en elektrisk bränsletrycksmätare med tillhörande givare på min gamle SAAB med dubbla Fajs 45:or. Fanns ett uttag på Malpassis FilterKing (bränsletrycksregulator) för bränsletrycksmätare men jag får inget utslag på mätaren. Givaren har två "poster/poler", Jord samt Signal. Jordningen är bra och resten av mätaren är inkopplad korrekt.
Är det så att elektriska givare inte funkar med FilterKing eller är givaren dålig?

Tack på förhand!
Oscar.
Vilket omfång av tryck mäter den givaren/visaren?
Den ska mäta mellan 0-7bar, på givaren står det dock 0-10bar, bränsletrycksregulatorn är på max 0,25 bar men utslag ska det ändå ge antar jag.
Det är inte säkert. Om trycket står på något eller några hekto så kan det mycket väl vara för lite för att ”sätta igång” den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

29 Inlägg
17 december 2018
Trådstartare
#5
caromania skrev:
mrmountainracer skrev:
Xebers76 skrev:

Vilket omfång av tryck mäter den givaren/visaren?
Den ska mäta mellan 0-7bar, på givaren står det dock 0-10bar, bränsletrycksregulatorn är på max 0,25 bar men utslag ska det ändå ge antar jag.
Det är inte säkert. Om trycket står på något eller några hekto så kan det mycket väl vara för lite för att ”sätta igång” den.
Ojdå! Det visste jag inte, ska testa att ställa upp trycket i regulatorn lite under morgondagen och se om det räcker. Annars får jag köpa en vanlig glykolfylld mätare och koppla in, alternativt hitta en givare med lägre tröskel.

Tack för hjälpen! smile


Forummoderator
9 298 Inlägg
17 december 2018
#6
mrmountainracer skrev:
caromania skrev:
mrmountainracer skrev:

Den ska mäta mellan 0-7bar, på givaren står det dock 0-10bar, bränsletrycksregulatorn är på max 0,25 bar men utslag ska det ändå ge antar jag.
Det är inte säkert. Om trycket står på något eller några hekto så kan det mycket väl vara för lite för att ”sätta igång” den.
Ojdå! Det visste jag inte, ska testa att ställa upp trycket i regulatorn lite under morgondagen och se om det räcker. Annars får jag köpa en vanlig glykolfylld mätare och koppla in, alternativt hitta en givare med lägre tröskel.

Tack för hjälpen! smile
Tänk på att för högt tryck in i förgasarna inte ger något annat än rejält höjd bränsleförbrukning. Det ska vara ganska lågt. Hur lågt på din bil vet jag inte men 0.25 är nog mer än tillräckligt. Förmodligen skulle du kunna ställa ner det till 0.1-0.15.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

29 Inlägg
17 december 2018
Trådstartare
#7
caromania skrev:
mrmountainracer skrev:
caromania skrev:

Det är inte säkert. Om trycket står på något eller några hekto så kan det mycket väl vara för lite för att ”sätta igång” den.
Ojdå! Det visste jag inte, ska testa att ställa upp trycket i regulatorn lite under morgondagen och se om det räcker. Annars får jag köpa en vanlig glykolfylld mätare och koppla in, alternativt hitta en givare med lägre tröskel.

Tack för hjälpen! smile
Tänk på att för högt tryck in i förgasarna inte ger något annat än rejält höjd bränsleförbrukning. Det ska vara ganska lågt. Hur lågt på din bil vet jag inte men 0.25 är nog mer än tillräckligt. Förmodligen skulle du kunna ställa ner det till 0.1-0.15.
Ska tänka på det! Tackar tackar! smile



Sök