Manuell till El-stol Volvo V40 2016

MrNinja
18 december 2018 · 148 Inlägg

Jag har manuell förarstol till min V40 2016 och känner nu när tjejen har börjat köra att det är lite irriterande att försöka hitta rätt inställning på stolen varje gång. Nu ser jag att det finns relativt billigt att köpa stolar med el-minne från reservdelar.

Krävs det något speciellt för att byta stol eller är det bara att skruva dit? Tänkte problem som att det kanske inte är draget någon form av kabel för att ge ström osv.

Branx
18 december 2018 · 14 Inlägg

Kablage kommer att saknas, stolen har även en styrenhet som behöver data-kommunikation. Bilen behöver programmeras om för att acceptera stolen. Det sista är ett problem då el-stol inte säljs som tillbehör så det nog så illa att det inte finns mjukvara för att lägga till en elstol.

caromania Forummoderator
18 december 2018 · 9 296 Inlägg

Jag har elstolar på alla mina bilar (utom mina trettiotalare förstås) och helt ärligt är de mer risk än glädje. När frugan kört är det förvisso skönt att bara byta program, men jag är livrädd för haveri eller säkringsbrott eftersom hon är pygmé. Dessutom bör det vara en hel del mickel med det eftersom det är mer komplicerat än el in-el ut.

Jag vet. Ett skitdåligt svar. Bortse från det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Aronson
19 december 2018 · 912 Inlägg

Håller med Branx till fullo,och det finns inget fördraget kablage i dagens volvo bilar.

Volvo 780 bertone "GT-Vagnen B6304" (1990)
MrNinja
20 december 2018 · 148 Inlägg

Tack för svar!

Jag får helt enkelt leva med att justera om när tjejen har suttit där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang