Nytt jobb när kommer lönen?

Avresto
21 december 2018 · 202 Inlägg

Som frågan lyder så undrar jag om någon vänlig person kan ge svar på min fråga gällande lön.

Jag lämnar en tjänst i januari för att börja på en ny arbetsplats både min nuvarande tjänst och den nya har timbaserad lön vilket gör mig en aningen fundersam.

På den nya arbetsplatsen så betalas lönen ut den 27e varje månad och jag börjar den 14e får jag lön för resterande månad eller kommer den halva månaden att hamna den 27e februari och min riktiga fulla lön den 27 mars?

Mycket tacksam för svar då planering för kommande räkningar i annat fall måste lösas med lånade pengar.

panda666
21 december 2018 · 4 250 Inlägg

om dom betalar lön i förskott så får du den månaden också, men annars så får du hela bunten nästa månad. Du får också lön från förra arbetsgivare? dvs slutar du janurai så betalar nuvarande arbetsgivare lön/semester etc sen får du lön från nya arbetsgivare. fattar du nått?^^

Avresto
21 december 2018 · 202 Inlägg

panda666 skrev:
om dom betalar lön i förskott så får du den månaden också, men annars så får du hela bunten nästa månad. Du får också lön från förra arbetsgivare? dvs slutar du janurai så betalar nuvarande arbetsgivare lön/semester etc sen får du lön från nya arbetsgivare. fattar du nått?^^

Super tack.

Så jag får innestående lön + semesterlön från nuvarande och sedan den 27e februari så får jag hela februarilönen samt från den 14/1.

Det låter perfekt för då slipper man låna pengar.

caromania Forummoderator
21 december 2018 · 9 296 Inlägg

Blir det nåt över kan du skicka det till mig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Janneutanb
21 december 2018 · 7 271 Inlägg

Timbaserat brukar väl betalas ut månaden efter just för att kunna betala hela månader istället för vissa datum.

panda666
21 december 2018 · 4 250 Inlägg

Avresto skrev:

panda666 skrev:
om dom betalar lön i förskott så får du den månaden också, men annars så får du hela bunten nästa månad. Du får också lön från förra arbetsgivare? dvs slutar du janurai så betalar nuvarande arbetsgivare lön/semester etc sen får du lön från nya arbetsgivare. fattar du nått?^^

Super tack.

Så jag får innestående lön + semesterlön från nuvarande och sedan den 27e februari så får jag hela februarilönen samt från den 14/1.

Det låter perfekt för då slipper man låna pengar.

inga problem^^ så har de varit på alla mina jobb iaf hehe. man får alltid det man ska ha från förra arbetsgivare och sen så lön såklart från nya stället, beroende på om dom har förskott eller ej, men pengar borde du få iaf.

Nybergrobin
21 december 2018 · 2 378 Inlägg

Har haft 4 olika arbetsgivare sedan 10-12 år tillbaka.....alla har betalat en månad i efterskott smile   Dvs du får lön om 1,5 månad.

Utmarks-Loke
21 december 2018 · 5 833 Inlägg

Det fungerar olika på olika företag. Jag fick lönen för november igår eller om det var förrgår

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang