HELP NEEDED - tuning / trimning - VAG 1.8T

Laro
28 december 2018 · 4 Inlägg

Hej

Jag tänkar på at börja en ombygning af en VW New Beetle 1.8T från 2004.
Jag vill gerne bytte turbo och annat så at bilen får nogenstans mellem 220-260 hk.

Jag är från Danmark, så förlåt om mitt svenska inta är bra.

Jag har hittat en bra guide från et dansk bolag https://www.qualitec.dk/18t_tuning_guide och jag funderer på at köpa en K04-23 turbo från en Audi TT 225 hk og andra grejer.

I Danmark är det inta mycket man får göra med sin bil. Jag tror det är 20% mer effekt, som gäller.

Hur är det i Sverige och hvor kan jag hitta uppgifter om hvad som gäller?

Senast redigerat av Laro (28 december 2018)

it_mutt Avstängd
29 december 2018 · 10 388 Inlägg

Du plockar ju ut 210-220hk med STEG3 på den (från ex.vis BSR eller liknande)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack855
29 december 2018 · 1 354 Inlägg

I Sverige får du inte heller göra något i princip EGENTLIGEN. Men hursom, det IT_mutt menar med steg 3 är ett sportavgassystem ifrån turbon och bakåt plus tillhörande programvara.

Laro
29 december 2018 · 4 Inlägg

Ja, jag hatte också tittet på BSR steg 3 kittet. Men det är också mer en 20% effekt. Så jag gissar at det också är ulovligt.

jag har tittet på transportstyrelsen och på sfro men har inta hittat nogle regler om hun man får trimma sin bil. Vett ni hvor man hittar information om hvad man for göra?

it_mutt Avstängd
29 december 2018 · 10 388 Inlägg

Laro skrev:
Ja, jag hatte också tittet på BSR steg 3 kittet. Men det är också mer en 20% effekt. Så jag gissar at det också är ulovligt.

jag har tittet på transportstyrelsen och på sfro men har inta hittat nogle regler om hun man får trimma sin bil. Vett ni hvor man hittar information om hvad man for göra?

Ja jag tog ingen hänsyn till vad du får eller inte (ie; vad som är lagligt/tillåtet eller inte), utan vilket effektuttag du var ute efter.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SportPilot Ubåtsingenjör
29 december 2018 · 7 232 Inlägg

Laro skrev:
Ja, jag hatte också tittet på BSR steg 3 kittet. Men det är också mer en 20% effekt. Så jag gissar at det också är ulovligt.

jag har tittet på transportstyrelsen och på sfro men har inta hittat nogle regler om hun man får trimma sin bil. Vett ni hvor man hittar information om hvad man for göra?

du får inte ändra något alls, inte ens optimera bilen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang