Bygga ljud i Ford Galaxie 2dr ht -65!?

Galten95
6 januari 2019 · 13 Inlägg

Hallå i stugan!

Har några frågor angående ljudbygge i en 2dr ht

Finns det någon smidig lösning för att slippa ha en bilstereo monterad i panelen?

Funderade på någon typ av ljudprocessor med bluetooth och aux i typ handskfacket sen vidare till slutstegen.

Samt vill jag inte nå gärna sätta sticksågen i varken hatthylla eller dörrsidor så jag hade en fundering om en typ soundbar som man har hemma (fast med bara högtalare i som man driver med slutsteget) som man kan ställa på hatthyllan (och givetvis sätta fast).

Samt något liknande fram under instrumentpanelen, sen en lämplig baslåda i bakluckan och kanske någon slimmad aktiv baslåda under soffan fram eller liknande som komplement.

Denna tråd är det fritt fram att bolla med idéer både med mig och varandra, taket på bygget är väl kanske 10-15 tusen och det behöver inte spela så man kan vinna tävlingar utan det ska mer gå att lyssna på Rock’N Roll och dricka öl i bilen.

Gärna färdiga lådor osv då mina snickerikunskaper är typ noll 😂

Galten95
10 februari 2019 · 13 Inlägg

Har köpt ett slutsteg med bluetooth som jag tänkte ha till fram + baksystemet, 4 kanaler och effekt så det räcker, det ska ersätta huvudenheten är min tanke, sen ska jag ha ett vanligt steg till basarna, dessa ska kopplas ihop med RCA så basarna även får sin signal men hur ska jag göra med remote? Det går ju att ha samma remote mellan stegen osv men var ska jag ta remote när jag inte har någon huvudenhet? Ta från typ baklyset skulle ju gå om det inte vore för att man aldrig har lyset på när man åker på dagtid (fast man måste).

Samt hur fungerar det om man vill ha dubbla batterier och ett skiljerelä så det bryter innan man blir utan ström, hur kopplar man dessa och var köper man dom?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang