Billjud problem. När man stänger av bilen...

tmy87
6 februari 2019 · 20 Inlägg

Hej folket! Har detta paketet: https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alph … 001-2.html - Iallafall när jag stänger av bilen och tar ut nyckeln så försvinner strömmen, men tror ju det är så att det finns ström kvar och när den försvinner till slutsteget, så börjar det basa så in i h*lvete, högt som f*n är det också. Kollade gainen på steget innan på jobbet och den var ju på max så tänkte att det var det, så sänkte den till lägre och testade då funkade det, då blev det bara ett litet ljud som inte var allt för störande. Sen när jag åkte hem från jobbet och kom hem, så var det dags igen. Det är som att basen är på full volym när jag stänger av bilen och så börjar det basa riktigt j*vla högt. Någon som vet vad det kan vara?



Har en v70 fas2 med en omvandlare med inbyggd remote i.

montoren_jonkoping
28 april 2019 · 24 Inlägg

Vilken sorts omvandlare använder du? Hur har du kopplat in dig när du hämtat signalen? samt, hur har du kopplat remote, får du det från omvandlaren t.ex?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 april 2019 · 17 388 Inlägg

Inte speciellt kunnig på billjud men jag har i en av våra bilar en stereo som stängs av först när bilen går in i dvala. Den spelar på i cirka 90 sekunder innan den stängs av efter man låst bilen. Samma när man ska köra iväg sen, den startar när man låser upp och stereon hittar telefonen och börjar spela precis innan man öppnar dörren. Tänkte om det var något sådant du råkat ut för?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
montoren_jonkoping
28 april 2019 · 24 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Inte speciellt kunnig på billjud men jag har i en av våra bilar en stereo som stängs av först när bilen går in i dvala. Den spelar på i cirka 90 sekunder innan den stängs av efter man låst bilen. Samma när man ska köra iväg sen, den startar när man låser upp och stereon hittar telefonen och börjar spela precis innan man öppnar dörren. Tänkte om det var något sådant du råkat ut för?

I det här fallet tror jag det är så att steget är igång även när bilstereon är helt avstängd. Original-högtalaren, samma som man tjuvat signalen till hög-lågomvandlaren, agerar då mikrofon eftersom dämpfaktorn på stereon inte längre finns. Det blir då en sorts rundgång med baslådan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang