BMW F10 525d (M performancestuk / stance)

Bmw får ett mer cleant utseende och mer detaljer.
  • 0 Följare
  • 1 569 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 mars 2019
addepinar
28 mars 2019 · 7 Inlägg

Hej!

Audin gick vidare till en ny ägare i februari och passade på att hämta upp en Bmw 525d -12. Då jag tills idag suttit och uppdaterat mig själv via mina egna anteckningar tänkte jag att jag gör en projekttråd ifall flera skulle va intresserade av att kika lite på vad som händer/ska hända.

Bilen är en Bmw 525d med m paket, automat, modellår 2012.

Mina planer (från scratch)
Sänkfjädrar
Fälgar + Däck
M perfomance grill
M performance läpp
M perfomance vinge
Toning
Steg 1 (kanske 2 vi får se haha)
Blackout detaljer
Mocka detaljer (invändigt)
Kolfiber detaljer (Invändigt)

Ska försöka uppdatera så mycket som möjligt, vill man få "liveuppdatering" finns länkar nedan.

www.instagram.com/_adilpinar (Bilar, events, travels etc)
www.instagram.com/offfwhite.jpg (Bilen enbart)
YOUTUBE

Hade även tänkt att göra lite youtubeklipp, men där kommer de variera från allt med bilen/träffar samt enskilda resor då man är väldigt intresserad av foto och film.

Senast redigerat av addepinar (28 mars 2019)

always plug.
instagram.com/_adilpinar
instagram.com/offfwhite.jpg
addepinar
28 mars 2019 · 7 Inlägg

Blir en update direkt då jag vill ha det innan som grund innan man sätter igång. Har faktist hunnit byta grillen, fjädrar och fixat nya fälgar med däck, bild kommer upp så fort jag vet hur man gör, är en first timer på garaget, har tyvärr inte huvud kvar till att lista ut det efter en lång arbetsdag så vi får pröva imorgon!

always plug.
instagram.com/_adilpinar
instagram.com/offfwhite.jpg
addepinar
28 mars 2019 · 7 Inlägg

en bild från processen när vi installerade sänkfjädrar från eibach, 45mm fram och 40mm bak (ca 25mm för m sport modeller)

Fjädarna

Ser ni det som inte vi såg? Jämförde en framfjäder med bak haha. blev fel med monteringen på dessa såklart.

Såhär såg det ut när det var felmonterat.

FRAM

BAK

Allt återställdes senare och nu ser den lite mer ut såhär (snabb mobilbild)
Helbild

Blir lite tvätt imorgon eller lördag sen en liten fotosession.. fick hem mina showplates (små plåtar) igår, inväntar nu m performance läpp.. måste ta tag i att beställa vingen snart med

edit: fick bli en klicklänk till bilderna, vet inte varför dom inte visas upp, tog hjälp av mallen osv men funkar ändå inte, någon som vet?

Senast redigerat av addepinar (28 mars 2019)

always plug.
instagram.com/_adilpinar
instagram.com/offfwhite.jpg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang