Hjälp med vad och hur till en v70II

Oskar000202
23 april 2019 · 30 Inlägg

Tja,
Har köpt mig en fas2 och vill smälla i lite ljud. Har fattat de som att det blir ett sånt jävla ingrepp o byta stereo att de inte e ngn ide. Men vad behöver jag för o smälla i lite mäktigare högtalare i dörrarna och hur kopplar jag min baslåda ( 2x12 ” gas med ett 200w steg)? Behövs några adaptrar?

montoren_jonkoping
28 april 2019 · 24 Inlägg

Hej,
Du har helt rätt angående stereo. På sätt och vis går det inte att byta stereo då man har klimatanläggning och andra inställningar i bilstereons display.

Byta högtalare i dessa är inga konstigheter, är förhållandevis enkla bilar att bygga i. För att koppla in ditt slutsteg behöver du en hög till lågnivå-omvandlare. Kortfattat så "tjuvar" man signal från original-högtalarna, som matas med så kallad högnivåsignal, till en adapter som omvandlar till en lågnivå som i sin tur kopplas in på slutsteget.

En fördel med fas 2 är att i de flesta fall finns en kontakt under mattan vid insteget höger fram. Man slipper alltså gå in i dörrar eller bakom stereon/original-slutsteg ifall man har, för att hämta den signalen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang