Volvo 944 2.3 Turbo som ska byggas om till drift/bus-bil. Projeket går ut på att jag ska lära mig mecka samt drifta. Har ingen vidare erfarenhet av varken de ena eller de andra. Häng med under min resa från novice till proffs!... Visa mer
Volvo 944 2.3 Turbo som ska byggas om till drift/bus-bil. Projeket går ut på att jag ska lära mig mecka samt drifta. Har ingen vidare erfarenhet av varken de ena eller de andra. Häng med under min resa från novice till proffs! xD
Tar emot alla tips och trix. Uppskattar allt som hjälper mig i mitt bygge ^^
Meck lördagen började tidigt. Börjadd skruva redan vid 9
Bytte ut turbon men insåg att jag lär göra om och göra rätt då den tidigare T3/4:an bara var oljekyld... Med lite hjälp över telefon av en polare, beslutade jag att ta ur turbon igen då jag måste ändra på oljereturen och lite andra omkring liggande slangar
De röda spridarna byttes till gröna orginal spridare utan problem
Då jag ändå måste beställa delar och just nu låter T3/4 turbon jäsa i rostlösning, tar jag en öl och gör rent orginal turbon
För att summera. Oljereturen i bilen måste ändras lite och jag saknar även oljeretur på orginal turbon så nu väntar jag på en ny... ska även se till att olje tillförsen kommer uppefrån på T3/4 turbon vilket innebär att turbon måste vridas ett steg. Avgashuset sitter dock som satan men vi ska se om rostlösning hjälper.
intressant projekt började i år med att köra drifting för första gången, sjukt sköj ända som upplevs jobbigt ibland när du är på driftbash eller liknande är att man upplever att man e i vägen för dem som kan köra haha ^^
Vart ett tag sedan jag la upp något.. hunnit köra en del och är riktigt nöjd, nu ska man bara jaga bort lite "barn" sjukdomar som jag upptäckt när jag pressar motorn.
Har nyligen bytt spridare, byggt större LMM och fixat styrvinkelkit