Lackera fälgar

Akkle
5 juni 2019 · 23 Inlägg

Hej! finns det någon som kan laga kantstött samt lackera 4 fälgar i Stockholm billigt?

jaka54
5 juni 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Lämna in till en billackerare så får du det bra gjort!

Akkle
6 juni 2019 · 23 Inlägg

Vill inte lägga massa pengar på dessa fälgar. Hade jag haft en plats där jag kunnat mecka/lackera så hade jag gjort jobbet själv.

Lockwood
6 juni 2019 · 394 Inlägg

Om det inte är dyra märkes/kvalitets/ovanliga fälgar så lönar det sig i praktiken aldrig att renovera. Ett normalt pris för att renovera 17/18" fälgar är 5-8k, gjort hos antingen Intera eller Fälgfixarna. Vill du komma undan billigare så finns det nog nån som kan "snabblackera" för runt 2k, men då ingår varken rund/skevhets kontroll eller svetsning/svarvning av skador. Att spackla skadorna skulle jag inte rekommendera. Rådet blir därför (om det är vanliga no-name whatever fälgar) att antingen leva med skadorna, eller köpa andra nya.

Akkle
6 juni 2019 · 23 Inlägg

Förstår men det behöver inte se professionellt gjort, så länge det ser bra ut bara är jag nöjd. Slipa, spackla och lackera räcker för dessa fälgar. Det är bara utsidan på fälgarna som ska fixas och lackeras inte insidan.

Senast redigerat av Akkle (6 juni 2019)

Lockwood
6 juni 2019 · 394 Inlägg

Men om spacklet lossnar när de monterar däcken? Eller sitter kvar i 2 månader? Eller lossnar av nån annan anledning? Då har du hootat 2k rakt ut genom fönstret. Så gör det ordentligt, eller inte alls. Billigt är ofta dyrt i längden, mycket dyrare än att göra ordentligt från början. Så återigen: låt det vara eller köp andra/nya felfria fälgar.

Om du nu skall enivsas med att fixa de (spackla) så är rådet: Lämna för att kränga av däcken (500 kr). Lämna in på blästring/avlackering (500 kr). Fixa skadorna själv med spackel (200 kr). Lämna till nån billig lackerare (2000 kr). Kräng på däcken inkl balansering (500 kr). Totalt 3700 kr. Är det då 17" så kostar som sagt en seriös renovering från 5k, är det inte värt 1500 kr extra?

Akkle
6 juni 2019 · 23 Inlägg

Okej tack. Får kolla var närmsta firma tar eller låta fälgarna vara bara.

torsen
6 juni 2019 · 7 234 Inlägg

Akkle skrev:
Hej! finns det någon som kan laga kantstött samt lackera 4 fälgar i Stockholm billigt?

Akkle skrev:
Vill inte lägga massa pengar på dessa fälgar. Hade jag haft en plats där jag kunnat mecka/lackera så hade jag gjort jobbet själv.

??????????????
Varför frågar du först om någon, underförstått företag, kan laga kantstötta fälgar.
I nästa inlägg vill du inte "lägga ut en massa pengar".

Vill du ha svar på första frågan är mitt svar Skullman Enteprise utanför (hitom) Strängnäs.
Har jag, med godkänt resultat, anlitat.
Men tag av däcken innan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang