Skillnad på Volvo 940 och 960 beige skinn?

Anvandarnamn1
21 juni 2019 · 94 Inlägg

Tjenare,
Jag har tänkt att byta ut mina spruckna skinnframstolar i min Volvo 940 till ett par från en 960.
Eftersom att mitt baksäte är i mycket bättre skick så tänker jag behålla det som sitter i nu.
Kommer det då att bli en färg/nyansskillnad mellan 960 framstolarna och 940 baksätet?

Inredningen som jag har nu är i beige skinn, samma som stolarna jag funderar på att köpa.
På de bilder som jag har sett verkar det som att det beige skinnet i 960 är ljusare än vad det är i 940.

Kan det stämma?

Tack på förhand!

Senast redigerat av Fjallakergubben (21 juni 2019)

caromania Forummoderator
21 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Det bör finnas en färgkod på inredningen, t ex på någon skylt i motorrum eller dörröppning. Dessa koder ska vara samma mellan bilarna du jämför då det säkert kan finnas flera varianter av liknande kulörer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Anvandarnamn1
21 juni 2019 · 94 Inlägg

caromania skrev:
Det bör finnas en färgkod på inredningen, t ex på någon skylt i motorrum eller dörröppning. Dessa koder ska vara samma mellan bilarna du jämför då det säkert kan finnas flera varianter av liknande kulörer.

Jag har sökt på google om 940 och 960 inredningsfärgkoder men hittade inget. Jag kan tyvärr inte kolla vilken färgkod 960n har på inredningen heller då jag inte äger den bilen.

caromania Forummoderator
21 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Googla vidare eller fråga märkesklubbar. Det kanske bara finns en variant?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mew
21 juni 2019 · 2 160 Inlägg

960 är ljusare ja, 940is är mer åt det gula hållet. Flytta över baksätet med! smile

Anvandarnamn1
22 juni 2019 · 94 Inlägg

Mew skrev:
960 är ljusare ja, 940is är mer åt det gula hållet. Flytta över baksätet med! smile

Tack, då vet jag!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang