Televerks logga på personbil

___
1 juli 2019 · 588 Inlägg

Halloj! 

Ingen kan ju ha missat debatten om Polisbilar och ifall man får styla bilar till att vara Polisbilar.

televerket är nedlagt sedan 1993. 
Länk Till Wikipedia
Verkets symbol och logotyp var den femuddiga nordstjärnan omgiven av åskviggar under en kunglig krona, populärt kallad "krabban". Verkets tjänstebilar hade under många år orange färg med påskriften ”TELE” i svart. Färgen valdes med speciell tanke på trafiksäkerhet: Bilen skulle synas i trafiken oberoende av väglag och årstid. Jämför färgen på livbojar.

Jag funderar på om man får addera bokstäver på förardörren på min televerket bil där det står "Tele" för att göra den roligare, samma med televerket loggan. Jag har lite skyltar inuti den och extra saker som funnits i televerket bilarna.
https://www1.garaget.org/archive/79/78681/417845/417845-3932430.jpg

Jag tänker att det inte är ett utryckningsfordon, samt att televerket är nedlagt så borde det vara ok. jag hittar ingenting då jag googlar. vet någon vart man kan vända sig eller finns det ett bra svar på frågan? Gissningar kan ni gärna utelämna...

Här är tex en bil med beteckningarna
https://www1.garaget.org/archive/183/182486/394144/394144-3855271.jpg

Kan ju förtydliga också jag har inte tänkt göra någonting med bilen som jag inte vet är 100% lagligt

Mvh

Senast redigerat av ___ (1 juli 2019)

caromania Forummoderator
1 juli 2019 · 9 296 Inlägg

Utan att veta så tror jag att du får göra det, beroende på att debatten om Polisbilarna var just att man kunde misstas för att vara en riktig polis med allt krångel det innebär. Televerket är ju som sagt även nedlagt som myndighet. I värsta fall kanske någon gammal tant eller farbror går fram till dig någon gång och skäller ut dig för att telefonen slutat fungera hemma.

Som moderator kan jag i en annan fråga tycka att du borde ändra ditt användarnamn. Forumet blir så kluddigt med en massa obegripliga användarnamn.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mew
1 juli 2019 · 2 160 Inlägg

Borde inte vara några problem alls. Det är ju okej att köra runt i målade gamla svartvita polisbilar med blåljus och allt med, så länge du inte sätter igång grejerna under körning. Så detta känns väldigt tamt i jämförelse.  smile

granadadr
1 juli 2019 · 7 289 Inlägg

kommer bli jättefränt,, dem hade ju även däcktrycket på skärmkanterna
har för mig dem hade 2,2 kg fram å 2,4 2,5 bak,, men ej säker

torsen
1 juli 2019 · 7 238 Inlägg

Passa på och byt första bokstaven till ett "F" också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang