Felsöka kamaxelgivare vevaxelgivare

Kenna81
19 augusti 2019 · 10 Inlägg

Någon som kan felsökning av kamaxel- och vevaxelgivare? Det är ju 3-poliga givare (hall). Kan man ohmmäta dessa för att se om de fungerar korrekt? Jag har iaf ohmmätt veva.givaren som visade 900ohm och som ändrar värde när man drar något metall föremål fram och tillbaka vid sensorn/magneten.
Har även gjort likadant på kamaxelgivaren som visade typ 3 kohm något men den ändrade ej i värde när jag drog metallföremålet. Kan man felsöka såhär eller måste man koppla upp sig med batteri och mäta i volt?
Har en Audi A3 1,8T -99 som ej vill starta.

Xebers76
19 augusti 2019 · 2 280 Inlägg

Har styrenheten lagt felkod på dessa?

candyweiss
19 augusti 2019 · 891 Inlägg

Kenna81 skrev:
Någon som kan felsökning av kamaxel- och vevaxelgivare? Det är ju 3-poliga givare (hall). Kan man ohmmäta dessa för att se om de fungerar korrekt? Jag har iaf ohmmätt veva.givaren som visade 900ohm och som ändrar värde när man drar något metall föremål fram och tillbaka vid sensorn/magneten.
Har även gjort likadant på kamaxelgivaren som visade typ 3 kohm något men den ändrade ej i värde när jag drog metallföremålet. Kan man felsöka såhär eller måste man koppla upp sig med batteri och mäta i volt?
Har en Audi A3 1,8T -99 som ej vill starta.

Här är en tråd med samma fråga https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 3#p4560033

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Mack Forum- och sitemoderator
19 augusti 2019 · 26 167 Inlägg

Som sagt, det är inget fel på tråden som redan finns.
Låser denna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang