Vad är detta för kamera...?

Raazh
26 augusti 2019 · 10 Inlägg

Hej!

Blåste förbi en kamera som var uppsatt i taket i hyfast hög hastighet. Aldrig sett en liknande kamera förr som är i likadan position som denna. Fanns en kamera på vardera sida av tunneln. Var ingen fartkamera skylt innan och ingen blixt när jag åkte förbi.

Vad är detta för kamera?
Kan den mäta hastighet?
Tar den foton?
Finns det någon chans att jag kan få böter?

Bild: https://gyazo.com/7d062d0132b83b9b5cb89d6b4f1dbcaf

Tack på förhand!

Skitungen
26 augusti 2019 · 199 Inlägg

Är det bara inte några övervaknings kameror som filmar när det är olyckor och sånt?

Senast redigerat av Skitungen (26 augusti 2019)

Raazh
26 augusti 2019 · 10 Inlägg

Skitungen skrev:
Är det bara inte några övervaknings kameror som filmar när det är olyckor ach sånt?

Det är det jag också tror men är så himla nojig att de är någon slags fartkamera så jag tänkte att jag lika gärna kan fråga här haha smile

Greenhorn
26 augusti 2019 · 399 Inlägg

Skitungen skrev:
Är det bara inte några övervaknings kameror som filmar när det är olyckor ach sånt?

Stämmer till 101% som han skriver... ta och titta på tv serien bilbärgning, så kommer du att se trafikövervakningens alla skärmar över tex Stockholms stad.

Raazh
26 augusti 2019 · 10 Inlägg

Greenhorn skrev:

Skitungen skrev:
Är det bara inte några övervaknings kameror som filmar när det är olyckor ach sånt?

Stämmer till 101% som han skriver... ta och titta på tv serien bilbärgning, så kommer du att se trafikövervakningens alla skärmar över tex Stockholms stad.

Okej, så det betyder alltså att kamerorna bara är där för att övervaka och alltså inte någon slags fartkamera. Det borde då väl betyda att jag inte kan få böter för fortkörning? smile

Skitungen
26 augusti 2019 · 199 Inlägg

Raazh skrev:

Greenhorn skrev:

Skitungen skrev:
Är det bara inte några övervaknings kameror som filmar när det är olyckor ach sånt?

Stämmer till 101% som han skriver... ta och titta på tv serien bilbärgning, så kommer du att se trafikövervakningens alla skärmar över tex Stockholms stad.

Okej, så det betyder alltså att kamerorna bara är där för att övervaka och alltså inte någon slags fartkamera. Det borde då väl betyda att jag inte kan få böter för fortkörning? smile

Nej, du får ingen böter.

Raazh
26 augusti 2019 · 10 Inlägg

Skitungen skrev:

Raazh skrev:

Greenhorn skrev:

Stämmer till 101% som han skriver... ta och titta på tv serien bilbärgning, så kommer du att se trafikövervakningens alla skärmar över tex Stockholms stad.

Okej, så det betyder alltså att kamerorna bara är där för att övervaka och alltså inte någon slags fartkamera. Det borde då väl betyda att jag inte kan få böter för fortkörning? smile

Nej, du får ingen böter.

Härligt, då kan man sova gott om natten!

Tack för svar smile

Greenhorn
26 augusti 2019 · 399 Inlägg

Raazh skrev:

Skitungen skrev:

Raazh skrev:
Okej, så det betyder alltså att kamerorna bara är där för att övervaka och alltså inte någon slags fartkamera. Det borde då väl betyda att jag inte kan få böter för fortkörning? smile

Nej, du får ingen böter.

Härligt, då kan man sova gott om natten!

Tack för svar smile

Pffft, tills någon... kommer och smyg fotografera dig med blixt om natten
och sedan sitter du fastklistrad i taket.


Sussa gött med dig.  smile

Raazh
26 augusti 2019 · 10 Inlägg

Greenhorn skrev:

Raazh skrev:

Skitungen skrev:

Nej, du får ingen böter.

Härligt, då kan man sova gott om natten!

Tack för svar smile

Pffft, tills någon... kommer och smyg fotografera dig med blixt om natten
och sedan sitter du fastklistrad i taket.


Sussa gött med dig.  smile

Den natten var det stendött i området så det är positivt haha, men om det skulle hända att någon smygfotograferar en natt så är det mindre positivt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang