TråkColt till KulColt?

Lågmilad gubbkörd Colt som blivit välskött av gamle ägaren som var 90 år. Jag har planer på att piffa upp bilen både i väghållning, avgas o insug, billjud och belysning =)

DooMoLiTioN

• 8 Följare
  • 485 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 november
DooMoLiTioN
6 november · 66 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132460/132460-08f9ed11f49d17535d14068b04e316b9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132460/132460-c83cbe38a412d88cacd6dd5b54d1bdbb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132460/132460-c95aa6d1e662eef604d2954c38843875.jpg

Senast redigerat av DooMoLiTioN (måndag 21:28)

ifakiezz
6 november · 321 Inlägg

Bygga en turbo maskin så det blir en colt ralliart?

DooMoLiTioN
6 november · 66 Inlägg

ifakiezz skrev:

Haha dessvärre inte. Denna maskin är inte uppbyggd på samma delar och skulle inte bli samma sak. Hade tänkt fortsatt försöka ha lite ekonomi i bilen och kommer därför bara göra bolt-on mods såsom, eller ja, bygga ett Cai eftersom det i princip inte finns något att köpa till denna modellen och motor, samt bygga ett avgassystem som iallafall låter lite roligare smile

ifakiezz
6 november · 321 Inlägg

DooMoLiTioN skrev:

ifakiezz skrev:

Haha dessvärre inte. Denna maskin är inte uppbyggd på samma delar och skulle inte bli samma sak. Hade tänkt fortsatt försöka ha lite ekonomi i bilen och kommer därför bara göra bolt-on mods såsom, eller ja, bygga ett Cai eftersom det i princip inte finns något att köpa till denna modellen och motor, samt bygga ett avgassystem som iallafall låter lite roligare smile

Sugtrim är kul! Lycka till. Är den Manuel eller automat?

DooMoLiTioN
6 november · 66 Inlägg

ifakiezz skrev:

DooMoLiTioN skrev:

ifakiezz skrev:

Manuell!

Under 1000kg o ca 100hk är målet smile

DooMoLiTioN
6 november · 66 Inlägg

ifakiezz skrev:

DooMoLiTioN skrev:

ifakiezz skrev:

Manuell!

ifakiezz
7 november · 321 Inlägg

DooMoLiTioN skrev:

ifakiezz skrev:

DooMoLiTioN skrev:

Manuell!

Det låter spännande

DooMoLiTioN
måndag 20:18 · 66 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132460/132460-197999728a356e1c80d8580cc8e9c853.jpg
Har införskaffat lite projektfälgar inför kommande sommar!
4st 16" BBS 6.5" ET44, dem finaste V40/S40 kunde levereras med!

Däcken som är på, begagnade dubbdäck är alldeles för stor för att kunna användas på min lilla Colt med sina 205-55R16 storlek!
Jag kommer behöva kika efter 205-45-R16 alternativt 205-40R16, I värsta fall ner på 195-45R16 för att få rätt fitment och passa bra i hjulhuset!
Här är sämsta fälgen på bild, samtliga verkar helt fri från skav och kantstöt men har frätningar/lacksläpp som jag tänkte se över och lacka om tills sommaren!

Idag provade jag på att blästra en fälg på test själv med min enkla kompressor och faktiskt Lidls blästerpistol som jag införskaffade för ynka 129kr inklusive 2kg sand och munstycken. Fuck it tänkte jag, vad kan gå fel?
Fälgarna o däcken köpte jag loss för 500kr för allihop vilket jag tyckte var så pass billigt att även om fälgarna skulle bli helt förstörda när jag gick på den med bläster så är det värt ett försök!

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt