Multimediasystem till Toyota Rav4 2007

robapp
26 november 2019 · 1 Inlägg

Jag håller på att kika ett multimediasystem där jag kan få in navigation, musik och annat skoj i.
Jag är helt novis på det här så jag har försökt hitta något som passar kärran som jag nyligen införskaffade.

Fabrikat: Toyota
Modell: Rav3 2.2 D-4D D-Cat 4WD
Fordonsår: 2007

Jag har hittat denna men undrar om den är helt kompatibel:
https://xtrons.com/toyota-rav4-android-8-1-pc78rvt

Det står:
•Applicable Models & Years
For Toyota RAV4 (2006-2012)
Face Panel: 245*220*155mm
Although we have made every effort to ensure this unit will be compatible with the listed vehicles, please check the year, dimensions and shape of the center console of your vehicles before purchasing.

IMPORTANT NOTE:
1. Hybird, SE and system with JBL are not compatible with this unit.
2. If you want to install this unit in your Toyota RAV4 2012 vehicles, you may need to order an extra ISO wiring harness from us. (XTRONS AK/PF71RVTS/ISOCBL2012 is compatible, need it, please order it from XTRONS website.)

I dagsläget har jag en kombinerad stereo/navigationssystem från Toyota i som jag gissar var med från start i bilen.
Som sagt: Jag är total novis på detta så min kunskap är väldigt begränsad kring bilen överlag då den också är nyinköpt men jag vill passa på att fråga för att se om det ens är möjligt att installera den modellen jag hittat.
Den ska ju vara kompatibel med modeller 2006-2012 men partiet om Hybird (hybrid?), SE och JBL (Gissar att JBL kan strykas också) är det som gör mig fundersam.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang