Blixtrar och knastrar från polerna, hittar ingen tjuvström.

fregra1
4 februari 2020 · 22 Inlägg

Cuefa skrev:
Om det nu är den som är boven i dramat är det nog bara att leva med eller så får man koppla bort den och tänka på att slå på lyset manuellt bara smile

I min bil måste jag vrida nyckeln förbi "0-läget" och sen tillbaks när jag stänger av bilen, annars slocknar inte halvljuset. Så det är inte den absolut bästa konstruktionen men den fyller väl sin funktion antar jag ^^
Jag vet inte om man kan testa koppla ur styrdonet bara och se om det hjälper till att börja med!

Testade dra ur kabeln till styrdonet, nu blixtrar det mindre. Tjuvströmen går upp till 0,8 A istället för 3 A. Sen ner till 0,2 som "vilotjuvström" så jag är nöjd!
Tack för all hjälp! 👍

Cuefa Ain't no place like home...
4 februari 2020 · 4 628 Inlägg

Brådhis skrev:

Cuefa skrev:
Om det nu är den som är boven i dramat är det nog bara att leva med eller så får man koppla bort den och tänka på att slå på lyset manuellt bara smile

I min bil måste jag vrida nyckeln förbi "0-läget" och sen tillbaks när jag stänger av bilen, annars slocknar inte halvljuset. Så det är inte den absolut bästa konstruktionen men den fyller väl sin funktion antar jag ^^
Jag vet inte om man kan testa koppla ur styrdonet bara och se om det hjälper till att börja med!

Är det inte standarden på jänk, att halvljuset lyser när man vrider av tändningen om halvljuset var på när man vred av tändningen och eftersom halvljusautomatiken simulerar att det är på så... Ja du fattar va? wink
Brukar dock slockna efter en stund... Hur lång stunden är kan variera...

//Brådhis

Har faktiskt inte testat, mer än att jag glömde göra det vid ett tillfälle och 20 minuter senare var halvljuset fortfarande på. Så jag vet inte om just denna "automatik" slår av, kanske gjorde så när den var ny iofs ^^

fregra1 skrev:

Cuefa skrev:
Om det nu är den som är boven i dramat är det nog bara att leva med eller så får man koppla bort den och tänka på att slå på lyset manuellt bara smile

I min bil måste jag vrida nyckeln förbi "0-läget" och sen tillbaks när jag stänger av bilen, annars slocknar inte halvljuset. Så det är inte den absolut bästa konstruktionen men den fyller väl sin funktion antar jag ^^
Jag vet inte om man kan testa koppla ur styrdonet bara och se om det hjälper till att börja med!

Testade dra ur kabeln till styrdonet, nu blixtrar det mindre. Tjuvströmen går upp till 0,8 A istället för 3 A. Sen ner till 0,2 som "vilotjuvström" så jag är nöjd!
Tack för all hjälp! 👍

Aaah, se där! Då är vi något på spåret med andra ord smile
Jag insåg i söndags att min stackars Heep var total-död efter 1½ månad i garaget, så det kanske är samma grej för min del då. Iofs ramlade +polen av i bitar när jag lossade den från batteriet, jag misstänker att jag har flera problem på min stackars pärla tongue

Gott att vi kan hjälpa varandra här på forumet i alla fall! smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang