Tjenare!
Skapar min första tråd här någonsin och skulle vilja dela med mig lite av min vardag om vad som händer i verkstaden under projektets gång.
Jag har skruvat på bilen till och från, har även familj så ibland är det svårt att få tiden att räcka till, startade även ett nytt bolag mitt i allt som även det tog mycket energi. Men nu är jag på rätt bana och har hittat ett bra levnadssätt och kan fortsätta bygget.
Information om projektet:Kommer få ny motor, växellåda och bakaxel. Tanken är att göra ett försöka att få den reggad med en bensin motor som är överladdad. Vet att det är inget man gör på en handvändning men det finns kryphål i systemet som man kan ta sig igenom om man är påläst.
Bilen kommer även få ett costum byggt widebody utseende i glasfiber som jag själv kommer tillverka delvis.
Kommer även få en hel del E46 M3 delar samt kolfiber delar.
Bakgrund:Köpte mig en BMWE46a 320cd importerad från Italien, nästintill helt rostfri vilket var mitt enda krav när jag väl började leta efter en kaross som utgångsprojekt.
Letade till och från i 2-3 månader och tillslut dök det upp ett bra objekt för bra pris och som plus i kanten bara 3km från mitt hem, så det var bara att åka och hämta den.
Så här såg den ut när jag precis hämtat den.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234731/234731-bbbec5f009d4c8146606638c57d39d21.jpg]()
Den var i helt standard utförande, ingen rolig inredning eller exteriör, men det spelade inte så stor roll då jag ändå skall riva ner hela bilen.
Fick bara köra bilen i ca 1mil innan den åkte in verkstaden och planerna började gå i verk.
Första jag gjorde var att sätta ihop en ny bakvagn på den, samt svetsa förstärkningar i karossen bak.
Renoverade och hela bakvagnen fick nya bussningar samt en Quaife lamell diff.
Lite bilder från det:![https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234731/234731-58bdc762e856ad22b30c794d2a1421fe.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234731/234731-97887f7372feab3d78b7c7d21979755c.jpg]()
Sedan på grund av andra omständigheter så blev det en garage flytt mitt i allt, jag skaffade mig en egen verkstad på 180kvm och investerade även mycket pengar i att få ihop allt.
Så det fick bli en bärgning av bilen, så här fick den komma ut från garaget för första gången på ett år, då hade jag hunnit riva ur diselmotorn, växellåda samt inredningen ur bilen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234731/234731-a1b11e09c59bdd5647527eb1b7f3a41b.jpg]()
Fick tag på en motor från en E39a, fick bli en M54B30.
Den nya motorn fick ett nytt tråg och turbo grenrör och passades in i sin nya kaross.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234731/234731-7beda41978f2b6d2586c3a21bdb60bd2.jpg]()
Och det var allt för detta första inlägget, har kommit betydlig längre och kommer uppdatera här flitigt.
Hoppas ni gillar det och hoppas att ni vill följa på min resa och få se bilder bakom kulisserna.
På återseende.